▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

هل من ناصر؟




از دودمان حسين ، عباس ، على اكبر، مجاهد سيزده ساله قاسم و ديگر پسران امام مجتبى و پسران دلاور زينب قهرمان و نيز فرزندانى از مسلم و ديگران از بنى هاشم به شهادت رسيده اند و همگى ، رسالت خون بنياد خويش را در برابر مكتب و عقيده و ايمان خود و نسبت به امام و رهبر خويش ، به خوبى و به كمال ، به انجام رسانده اند و اكنون ، وارث همه اين شهادتها و شهيدان ، حسين بن على ( عليهما السلام ) مانده است .
و... تنهاست و غريب !
ميدان ، از رزم آوران بنى هاشم و ديگر اصحاب فداكار و جانباز، تهى است و پيكر در خون تپيده فداييان امام ، در ميان رزمگاه بر جاى مانده است ، و حسين ، قهرمان اين نهضت و مرد شماره يك اين حركت خونين و حماسى و جنبش الهى كه تنها مطلوب سپاه عمر سعد است و كشتن او را كه حاضر به بيعت نشده و حكومت جور را به رسميت نشناخته است و براى ادامه زندگى ، با آن بى شرفان پست ، دست نداده است ، در سر دارند. او را يكه و تنها، بدون هيچ ياور و همرزمى ، در برابر خود مى بينند

و سرنوشت ، آنان را به لحظه ((امتحان )) كشانده است و كربلا ((صحنه آزمايش )) است و صحنه نماياندن جوهره هر كس بر خود و ديگران ، تا روشن شود كه سره است يا ناسره ؟
((كربلا)) محك تجربه است ، تصفيه گاه است ، ((فتنه )) است تا معلوم گردد كه چه كس شايسته ماندن و درخشيدن بر تارك قرنها و جا داشتن در دلها و انديشه هاست و چه كس بايد به ((زباله دانى تاريخ )) افكنده شود.
كربلا تجلى گاه با ارزش ترين خصلتهاى انسانى همچون : ايمان ، فداكارى ، ايثار، دل آگاهى ، حق خواهى و مرگ كشى است و ((مدرسه )) است و ((آموزشگاه )) و عصاره تاريخ و فشرده همه صحنه هاى نبرد حق و باطل در درازاى تاريخ و پهناى زمين .
و حسين ، تنهاست .
و چهره اش در هاله اى از افروختگى شوق آميز فرو رفته است . بيگمان او در اين حال ، به فلسفه بلندى مى انديشد كه خود و يارانش بر سر آن ، جان را مايه گذاشته اند.
امام رو به دشمن ، فرياد ((هل من ناصر)) مى زند تا طنين آن ، ذره اى انسانيت و وجدان خفته را نيز - اگر در آن سو موجود است - بيدار كند:
- آيا يارى كننده اى براى ما هست ؟
- و آيا حق طلب و دادخواهى هست كه به خدا روى آورد؟
- آيا كسى هست كه از حرم رسول خدا دفاع كند؟
- آيا فريادرسى هست كه به خاطر خدا به يارى ما بشتابد؟...
و جواب ... سكوت !




جواد محدثی
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 کد خبر: ۱۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴
تصاویر تأسف بار از عاشورا در گوگل


البته نباید شیطنت گوگل را نیز در این زمینه نادیده گرفت. چرا که صرف قرار گرفتن چنین عکسهایی در چند سایت خاص، نمی تواند موجب حذف صدها عکس مربوط به عزاداری عادی در اینترنت گردد
ایرانتو نوشت:
نتیجه جستجوی واژه های محرم، عاشورا و امام حسین(ع) به زبان انگلیسی، در گوگل ایمیج، تنها تصاویر وحشتناک و خون آلود از قمه زنی هیأت های عزاداری در کشورهای پاکستان، عراق ، لبنان و ... را نشان می دهد و جستجوگر خارجی که مایل به آشنایی با فلسفه این رویداد تاریخی و شخصیت امام حسین (ع) باشد، با چنین صحنه های تأسف باری روبرو می شود.







ادامه سنت ناشایست قمه زنی در سایر کشورها و پر رنگ کردن صحنه های قمه زنی، به عنوان آئین ویژه محرم در سایت های ضد اسلامی از یک سو و بی دفاع بودن سایت ها و کاربران ایرانی در مقابل چنین حملاتی، باعث ارائه چهره خشن و وحشتناک از شیعیان، در جهان شده است.
بویژه عکس های مربوط به قمه زنی کودکان توسط والدین آنها که از نگاه یک ناظر خارجی، نهایت شقاوت و بی رحمی را را نشان می دهد.
البته نباید شیطنت گوگل را نیز در این زمینه نادیده گرفت. چرا که صرف قرار گرفتن چنین عکسهایی در چند سایت خاص، نمی تواند موجب حذف صدها عکس مربوط به عزاداری عادی در اینترنت گردد.
هم اکنون، کاربران ایرانی، با مراجعه به سایت های مزبور و درج کامنت های خود، سعی می کنند، واقعیت امر را برای بینندگان نا آشنا مطرح کنند، اما در مقابل تأثیر عمیق تصاویر موجود، نمی تواند اقدام قابل توجهی بحساب آید.

منبع :تابناک
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

راست و دروغ

کسی که سخنانش نه راست است و نه دروغ ، فيلسوف است.



. کسی که راست و دروغ برای او يکی است متملق و چاپلوس است.



. کسی که پول ميگيرد تا دروغ بگويد دلال است.



. کسی که دروغ می گويد تا پول بگيرد گداست.



. کسی که پول می گيرد تا راست و دروغ را تشخيص دهد قاضی است.



. کسی که پول می گيرد تا راست را دروغ و دروغ را راست جلوه دهد وکيل است.



. کسی که جز راست چيزی نمی گويد بچه است.



. کسی که به خودش هم دروغ می گويد متکبر و خود پسند است.



. کسی که دروغ خودش را باور می کند ابله است.



. کسی که سخنان دروغش شيرين است شاعر است.



. کسی که علی رغم ميل باطنی خود دروغ می گويد زن و شوهر است.



. کسی که اصلا دروغ نمی گويد مرده است.



. کسی که دروغ می گويد و قسم هم می خورد بازاری است.



. کسی که دروغ می گويد و خودش هم نمی فهمد پر حرف است.



. کسی که مردم سخنان دروغ او را راست می پندارند سياستمدار است.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
کد خبر: ۱۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷

مختار: «مختارنامه» بعدها فهمیده می‌شود


عرب‌نیا در این مراسم گفت: آن‌قدر حرف برای گفتن زیاد است و آن‌قدر نکات مغفول در مختارنامه وجود دارد که اینجا جای بیان کردن آنها نیست. من بدون تظاهر و زیاده‌گویی خدا را شکر می‌کنم که در این اثر حضور داشته‌ام. با دوستان خوبی سفر دشوار چندین ساله‌ای را پشت سر گذاشته‌ام و زمانی که اولین بار در اولین سفر با آقای میرباقری به کاشان رفتیم در طول راه با او صحبت کردیم.
بازیگر نقش «مختار» گفت: ساخت آثار تاریخی به ویژه مذهبی از ساخت آثاری نظیر آثار اجتماعی به مراتب سخت‌تر است و من فکر می‌کنم سریال مختار بعدها بهتر فهمیده می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم قدردانی از مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» شب گذشته به همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم سید محمد حسینی وزیر ارشاد، جواد شمقدری، علیرضا سجادی‌پور، داوود میرباقری، محمود فلاح، حمید شاه‌آبادی، حسن اسلامی‌مهر، وکیلی، فریبرز عرب‌نیا، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، رضا رویگری، الهام حمیدی و جمع دیگری از بازیگران و عوامل مجموعه تلویزیونی مختارنامه حضور داشتند.

عرب‌نیا در این مراسم گفت: آن‌قدر حرف برای گفتن زیاد است و آن‌قدر نکات مغفول در مختارنامه وجود دارد که اینجا جای بیان کردن آنها نیست. من بدون تظاهر و زیاده‌گویی خدا را شکر می‌کنم که در این اثر حضور داشته‌ام. با دوستان خوبی سفر دشوار چندین ساله‌ای را پشت سر گذاشته‌ام و زمانی که اولین بار در اولین سفر با آقای میرباقری به کاشان رفتیم در طول راه با او صحبت کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه عظیمی جلوی من بود و امید بسیاری داشتم که این کار استاندارد آثار تولیدی در ایران را بالا ببرد. ایشان هم بیشتر از من دلش می‌خواست این اتفاق بیفتد و حیفم می‌آید که به مقوله تصویرسازی در ایران نپردازم. ساخت کارهایی که تعهد اجتماعی دارند وظیفه‌ای برعهده کارگردان می‌گذارد که مسائلی در پشت فیلمنامه و فیلم توجه کند اما ساخت کارهای تاریخی از اجتماعی نیز سخت‌تر است. المان‌ها ، ارجاعات و ... همه در ساخت کار تأثیر می‌گذارد. مخصوصا اگر کار تاریخی و مذهبی شیعه باشد که همه این مسائل را در بر می‌گیرد و من فکر می‌کنم سریال مختار بعدها بهتر فهمیده می‌شود.

بازیگر نقش مختار تصریح کرد: من در زمینه مذهب خود را صاحب نظر نمی‌دانم. اما به عنوان یک مخاطب ساده می‌دانم که کار بسیار بزرگی انجام شده است و در حوزه‌ هنر تصویرسازی و فرهنگی نیز کاری انجام شده که به زودی فهمیده نخواهد شد. کوچک‌ترین این کار بالا بردن استانداردهای تصویرسازی در یک مجموعه عظیم به نام رسانه ملی و تسری پیدا کردن آن به حوزه سینماست که در این وانفسا که کار و فیلمنامه‌ چندان خوبی پیدا نمی‌شود، نیازمند از خودگذشتگی زیاد و ایستادن جلوی ناملایمات است و در جاهایی کل گروه جهاد کردند.

بالا بردن استانداردها در کشوری که مجبور است از مجموعه تصویرسازی جهان عقب نماند و توانایی‌ مالی‌اش شاید این اجازه را ندهد که این ناتوایی و خلاء را پر کند، از خودگذشتگی زیادی لازم دارد.

منبع :تابناک
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
همه این مطالب می تواند درست باشد، اما قبل از این كه از مزایا و معایب جرم گیری دندان ها بگوییم، بهتر است بدانیم جرم دندانی چیست و چرا دندانپزشكان توصیه می كنند كه جرم دندانی باید هر چه سریع تر برداشته شود.
پروتئین های موجود در بزاق بتدریج روی سطح مینای دندان می چسبند، سپس میكروب های موجود در دهان به این پروتئین ها متصل می شوند و لایه نازكی را تشكیل می دهند كه به آن پلاك دندانی گفته می شود.
این میكروب ها در صورت تجمع می توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ای شوند. با گذشت زمان، كلسیم موجود در بزاق روی پلاك دندانی نشسته و آن را تبدیل به لایه سختی می كند كه به آن جرم دندانی می گوییم. مهم ترین مشكلی كه توسط جرم دندانی ایجاد می شود، التهاب لثه و عقب نشینی تدریجی لثه است كه منجر به از دست رفتن استخوان اطراف دندان ها و لقی آنها می شود.
از اولین علامت های التهاب لثه، خونریزی هنگام خوردن غذاهایی مانند سیب و هنگام مسواك زدن است. این اتفاقات معمولا بسیار آهسته روی می دهند و متاسفانه وقتی منجر به خونریزی قابل توجه لثه و مشكلات شدید لثه ای نشوند، به آنها بی توجهی می كنیم.
بنابراین در صورت تشكیل جرم، برداشت هر چه سریع تر آن به منظور حفظ سلامت لثه ها ضروری است. یكی از محل های شایع تشكیل جرم، سطح داخلی (رو به سمت زبان) دندان های جلویی فك پایین است. پس از انجام جرم گیری باید با رعایت بهداشت و استفاده مناسب از مسواك و نخ دندان و تمیز كردن تمامی نواحی دهان، از تشكیل مجدد آن تا حد امكان جلوگیری كرد.
ایجاد حساسیت موقت دندان بعد از جرم گیری، طبیعی بوده و با رعایت بهداشت در عرض چند هفته كاملا بهبود می یابد. دلیل بروز مشكلات دیگری مانند لقی دندان ها، وجود جرم به مدت طولانی بوده كه موجب از بین رفتن استخوان و لثه اطراف دندان ها شده، اما خود جرم به طور كاذب دندان ها را به هم چسبانده و وقتی آن را برمی داریم، تازه این لقی پدیدار می شود؛
بنابراین با مراجعه منظم به دندانپزشك و انجام بموقع جرم گیری می توان از به وجود آمدن این مشكلات جلوگیری
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
آگاهیم که شمار زیادی شیعه در مدینه، بالغ بر چند ده هزار نفر، به نام نخاوله در مدینه منوره زندگی می کنند.


درباره این گروه اطلاعات فراوانی در منابع سفرنامه ای در اختیار است و طی سالهای اخیر، ورنر اِنده محقق آلمانی، کتابی در باره آنان نوشت است که به فارسی ترجمه و تحت عنوان «جامعه شیعه نخاوله در مدینه منوره» (قم، انتشارات دلیل ما) منتشر شده و شرحی تاریخی در باره آنان به دست داده شده است.

زمانی که ایرانیان به حج مشرف می شدند، در طول این یک ماه یا بیشتر، ارتباط نزدیکی با نخاوله داشته و غالبا در منازل و باغات آنان سکونت می گزیدند.

پرداختن به امور شیعیان مدینه از یک سو و همچنین شیعیان سایر بلاد که برای حج و زیارت به مدینه منوره مشرف می شدند ایجاب می کرد تا عالمی مجتهد از طرف مرجعیت شیعه تعیین شود. این کار دشواری بود و بیشتر دشواری آن به دلیل باورهای سعودیها بود که حاضر به پذیرش چنین امری به عنوان یک امر رسمی نبودند. مشکل تر آن بود که شیعیان بخواهند برای خود مسجد و حسینیه ای داشته باشند.

در این زمینه و نیز درخواست های دیگر شیعیان برای بازسازی حرم بقیع، مسائل زیادی میان آنان و دولت سعودی رخ داد که روزگاری باید به آن رسید. یکی از این موارد درخواست تاسیس بنای مهدیه است که مورد موافقت سعودی ها قرار گرفت. شاید به این دلیل که آنان هیچگاه با ساختن مسجد، خارج از سلطه خود، موافقت نمی کردند. مهدیه نیز به عنوان یک زائر سرا به عنوان جانشین چیزی که در اعصار کهن به عنوان رباط نامیده می شد و ساخت و ساز آن در مکه و مدینه برای زائران بلاد دیگر و اسکان آنان معمول بود، مورد موافقت قرار گرفت.

اندکی بعد با همین مهدیه نیز مخالفت شد و پس از آن که بنای آن ساخته شده بود، تخریب گردید. این موضوعی است که باید در باره آن تحقیق شود و در اینجا عجالتا دو نامه و یک سند ارائه می گردد.

شرح ماجرا آن که در دوران آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و سپس آیت الله بروجردی دو تن از علمای برجسته شیعه ایرانی که در عراق بودند یکی مرحوم آیت الله سید محمد تقی طالقانی (آل احمد - برادر جلال) (م 1331ش) و دیگری آیت الله سید محمد لواسانی که پس از طالقانی، به نمایندگی از مراجع در مدینه حضور داشتند.

مرحوم آل احمد به مرگ فجأه درگذشت و شبهه شهادت هم در باره وی داده شد. پس از آن آیت الله لواسانی برای سالها در آنجا حضور داشتند. البته ایشان، مدتی بعد از این کار کنار گرفته و در اواخر دوره آیت الله بروجردی، مرحوم آیت الله شیخ عبدالحسین فقیهی در ایام حج عهده دار کارهای حج زائران بودند.

جناب آقای لواسانی که در مدینه ماندگار شده بودند، در کار ساختن مهدیه این شهر فعالیت کرده و این ساختمان که بر اساس توافق با دولت سعودی ایجاد شده بود، مدتی به فعالیت خود ادامه داد. اما مدتی بعد دستور تخریب آن از طرف سعودی‌ها داده شده و ویران گشت.

از طرف آقای لواسانی که هنوز نیز در مدینه زندگی می کنند تاکنون شرحی در این باره نوشته نشده و تنها دو نامه زیر 45 سال پیش از طرف ایشان برای آیت الله میلانی ارسال شده است.


پیش از مرور بر این دو نامه، باید اشاره کنیم که اساس ساخت بر اساس حکم دادگاهی در مدینه بوده و این متن که برای شیعیان اهمیت داشته است، همان زمان شامل تصویر اصل نامه، متن عربی و ترجمه فارسی آن در نجف به چاپ رسیده است.


اما ابتدا تصویری از آن سند و سپس دو نامه آقای لواسانی را به آیت الله میلانی که روشنگر برخی از نکات در این زمینه است می آوریم.






دو نامه آیت الله لواسانی به آیت الله میلانی


دو نامه زیر مربوط به وقایع سال 7-1386 ق (1345 - 1346ش/1966 - 1967) است. زمانی که آیت الله لواسانی بر آن بوده است تا مهدیه ای در مدینه بسازد. وی زمین آن را از مال خویش خریداری کرده و سپس اقدام به ساختن آن کرده است.

در ابتدا مشکلی وجود نداشته است، اما یک باره چند اقدام همزمان، سبب شده است تا سعودی های وهابی نگران شده ساختمان را توقیف کنند.

بر اساس آنچه در نامه ذیل آمده است اقامه نماز جماعت توسط آیت الله شریعتمداری، سخنرانی آقای فلسفی و گذاشتن بلندگو بر فراز دیوار بقیع، دیدار برادران شیرازی با برخی از چهره های سعودی، نماز آیت الله شاهرودی و همین طور اعلان افتتاح ساختمان آیت الله عمروی (که ایشان تاکنون زنده‌اند) سبب برآشفتن وهابی ها شده است.

درخواست آیت الله لواسانی آن است تا آیت الله میلانی اقدامی در جهت رفع توقیف از بنای مهدیه در مدینه منوره به عمل آورد و به خصوص پیشنهاد او این است که به نحوی دست به دامن دولت هم بشود.

هرچه هست، این دو نامه، دو سند زنده از فعالیت های شیعه در مدینه منوره و برخورد سعودی ها با این اقدامات است. این داستان در شکل جدید آن بیش از یک صد سال است که ادامه دارد.



بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیة‌ الله العظمی آقای حاج سید محمد هادی میلانی دامت برکاته

بعرض عالی می‌رساند ساختمان المهدیه در مدینه منوره که مرکزی از مراکز شیعه در این خاک و دیار می‌باشد به عوارض و عوامل چندی جلب نظر علمای وهابی را نموده است.

مثلاً نماز جماعت حضرت آیة‌ الله آقای شریعتمداری، منابر آقای فلسفی و سر و صدای بلندگوی ایشان در بالای بقیع، دیدار آیة الله زادگان شیرازی کربلا از شخصیت‌های برجسته سعودی، نماز حضرت آیة الله شاهرودی، اقامه مجلس افتتاح ساختمان نماینده آیة‌ الله حکیم شیخ محمد علی عمروی و عوامل دیگر.

در نتیجه در 27 ذی الحجه 1386 از طرفی این جانب و در روز دیگر هم شیخ محمد علی عمروی را از طرف محکمه شرعیه مدینه منوره احضار نموده و امر نمودند که تابلوئی که نام المهدیه بر آن نقش شده، پائین آورده شود و سؤالاتی چند از مقصد این ساختمان و طول و عرض و عدد غرف و طبقات آن نموده؛ البته غیر از امتثال چاره ای نبود.

در 20 صفر 1387 مجددا ً این جانب را خواسته و در این مرتبه رئیس قضات جده و رئیس هیئات امر به معروف قسمت غربی خاک سعودی در مکه به اضافه رئیس قضات مدینه منوره حضور داشتند و اسئله در این مرتبه کتبی و به امضا رسید، مانند اسئله سابق.

تقریبا دو روز بعد از طرف شهرداری هر دو ساختمان را امر به توقیف نمودند، یعنی استمرار بناء را موقوف کردند. پس از آن بیشتر از سابق به تکاپو افتاده و به شیخ محمد سرور صبّان رئیس رابطة عالم اسلامی در مکه متوسل شده و از طرفی در روز 20 صفر که به محضر قضات رفتم، دیدار ساختمان را خواستار شدند و به المهدیه آمدند.

در همان حین شخصی از اعضاء سفارت که به قصد دیدار امین دولت در مدینه آمده بود از درب ساختمان المهدیه عبور نموده و علما و هیئت را دیده به دنبال آنها به داخل ساختمان آمده و تمام سؤالات و چگونگی را حاضر بوده و مراتب را به سفیر ایران در جده اطلاع داده،‌ ایشان هم به اندازه خودشان دخالت نموده ولکن مصیبت عظمی این است که از منبع وثیق به اطلاع رسیده که دولت قصد دارد دو ساختمان المهدیه و آن را که نماینده آیة الله حکیم می‌سازد، گرفته و در مقابل پولی بدهند و خلاصه به دستگاه شیعه در مدینه، بلکه تمام خاک حجاز خاتمه بدهند.

چون ما زور و قوه در مقابل نداریم، لذا می‌بایست تسلیم شویم. از این جهت دست نیاز به طرف شما دراز کرده و مطلب را به عرضتان می‌رسانم، چون ساختمان المهدیه سنگر امام زمان (عج) می‌باشد و شما نائب و نماینده ایشان هستید. پس دفاع از این سنگر در مرتبه اول به عهده شماست.

آنچه به نظر می‌رسد این که حضرت عالی شخصی را به عنوان سؤال و اعتراض به سفارت سعودی طهران ارسال فرمائید. در ضمن به دوستان دستور فرموده که در حدود پنجاه نامه به امضاء و خط های مختلف به نام این جانب ارسال دارند که مضمون آن سؤال باشد به عنوان این که شنیده شده است ساختمان المهدیه از طرف دولت سعودی متوقف یا توقیف شده است؛ چگونگی را اطلاع دهید و هر گونه اقدامی لازم است دستور نمائید.

و چنانچه صلاح بدانید از دولت ایران هم خواستار شوید دخالت نمایند خوبست، چون دولت سعودی فعلاً سیاست را مقدم بر هر چیزی می‌دارد و چنانچه به اطلاعش برسد که این کار به سیاست خارجی او ضرر می‌رساند علماء را وقعی به کارشان نمی‌گذارد و الا جهت رضایت آنها دو ساختمان که سهل است صد ساختمان را هم ویران می‌کند.

این است آنچه من بر خود لازم می‌دانم. بیش از این مصدع نمی‌شوم. سرکار حاج فرج الله موحدی طهران سرای مشیر خلوت جزئیات مطلب را می‌دانند و به اطلاعشان رسانده ام. آقازادگان و اخوی محترم عارض سلام.

8/5/1387

مدینه منوره: سید محمد لواسانی

رونوشت جهت حضرت آیت الله آقای گلپایگانی

رونوشت جهت حضرت آیت الله آقای مرعشی

رونوشت جهت حضرت آیت الله آقای خوانساری

رونوشت جهت حضرت آیت الله آقای شریعتمداری

ساختمان المهدیه در درجه اول وقف جهت سکونت ایرانیان است. متولی آن این جانب می‌باشد و تابع دولت سعودی می‌باشم. تا به حال سه طبقه آن ساخته شده است و دو طبقه باقی مانده است. ابتدای وقف و ساختمان آن از سال 1381 [ق]. اصل زمین را این جانب از مال خود وقف نموده و بعداً شروع به ساختمان شده است و هر چه حجاج کمک کنند، گرفته می‌شود و برای جمع آوری هیئت و دفتری تهیه نشده است.

زیرزمین جهت استراحت و منزلگاه حجاج است و جهت نماز جماعت و مجالس ساخته نشده است.

سالون طبقه اول جهت سفره و پذیرائی می‌باشد و ابداً ساختمان عنوان اجتماعات و یا نماز جماعت و یا روضه خوانی ندارد. این گونه در محضر قضات جواب داده شده است.

در ایام حج گاهی از طرف حجاج اقامه جماعت می‌شود و مجالسی همه احیاناً جهت ارشاد آنها به وظائف و اعمال حج و بینائی در امور مدینه منوره از قبیل اشتراک در جماعت و نبوسیدن ضریح و نماز نخواندن در بقیع و امثال آن برپا می‌شود.



نامه دوم:



بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیة الله العظمی آقای حاج سید محمد هادی میلانی دام ظله

به عرض عالی می‌رساند این که تمام ماه رجب و قسمتی از ماه شعبان را از این شهر به آن شهر گشته و به این و آن پناهنده شده و دنبال راه چاره می‌گشته و اخیرا ً به حضور اعلیحضرت ملک فیصل مشرف شدم و نامه شرح حال خود و ساختمان المهدیه و سبب آن را تقدیم نمودم.

پس از دو روز به خط مبارکشان جواب مرقوم فرموده: «به ایشان بگوئید خودت را در زحمت نیانداز. ما امر نمودیم پول ساختمان را بپردازند و اگر می‌خواهی بنائی بنمائی در محل خودت باشد، اما در این جا ممکن نیست».

به این جمله اشاعات سابق تأکید شد و همچنین آنچه واضح گشته است از ساختمان کمسیون حج هم جلوگیری به عمل آمده است.

بناء براین طایفه شیعه را می‌خواهند از خاک حجاز برانند.

بناء براین اهمال و سکوت از حضرت آیت الله العظمی روا نیست و بدون خجالت عرضه می‌دارم آنچه را بعد از استیلاء بر ساختمان ها می‌خواهید عمل فرمائید، دستور فرموده قبل از فوات اوان اجرا سازند. و من هنوز از رحمت الهی مأیوس نیستم چه این که امر فرموده اند و نقض آن بر خودشان آسان است. البته مخالفت ما بسیار سخت و گران تمام خواهد شد.

مشکله ای که در بین وجود دارد این که ساختمان المهدیه وقف می‌باشد و قانون دولت در اوقاف این است که پولش را در محکمه امانت می‌گذارند و متولی محل دیگری را انتخاب نموده و به محکمه اطلاع می‌دهد و محکمه اگر موافقت نمود پول را می‌دهند و محل دوم جای محل اول را می‌گیرد و در محل المهدیه تا روز قیامت محکمه موافقت نخواهد نمود.



12/8/1387

السید محمد لواسانی



(منبع: علم و جهاد، حیاة آیت الله العظمی السید محمد هادی الحسینی المیلانی ج 2،‌ 54 - 56)

یک سند و دو نامه در باره مهدیه منهدم شده شیعیان در مدینه منوره
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امام خميني (ره) و انديشه انتظار
نويسنده:دكتر ابراهيم شفيعي سروستاني





عظمت وجودى و ابعاد مختلف شخصيت حضرت صاحب‏الامر(عج) باعث شده كه در طول هزار و اندى سال كه از غيبت كبرى مى‏گذرد، هر گروه از مردم بسته به گرايش‏هاى خاص اعتقادى، اجتماعى و فرهنگى كه داشته‏اند، از ديدگاهى خاص به تحليل شخصيت و تعيين جايگاه آن حضرت در عالم هستى بپردازند و هر گروه تنها درك و تصور خود از اين موضوع را تصور درست و مطابق با واقع از شخصيت آن يگانه هستى تلقّى كنند.
در اين ميان جمعى از اصحاب سير و سلوك و رهروان طريق عرفان و معنا با طرح موضوع خليفهاللَّه و انسان كامل و پرداختن به نقش حجت الهى در عالم هستى، تنها به جنبه فرا طبيعى آن وجود مقدس توجه كرده و از ساير جنبه‏ها غفلت ورزيدند.

منبع:ماهنامه آموزشي، اطلاع رساني معارف - شماره 48
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 كاهش هورمون استروژن در اغلب موارد می تواند سبب كاهش وزن و خستگی شود. البته باید گفت كمبود یا زیاد ترشح شدن هورمون مهم دیگری در بدن می تواند همین نتایج را به دنبال داشته باشد.
همیشه دلیل خواب آلوده بودن و خستگی، كمبود خواب یا كار زیاد نیست. دلایل بسیاری وجود دارد كه می تواند سبب شود شما همیشه احساس خستگی كنید. در اینجا به 4 مورد اشاره می كنیم. عفونت ها گرچه عفونت ها علایم ظاهری بسیاری دارند اما گاهی ممكن است عفونتی در بدن شما در حال گسترش باشد بدون آنكه شما متوجه آن باشید یا پزشك تشخیص داده باشد. مثلا در بیماری مربوط به سیستم ایمنی عفونت ممكن است خود را به شكل خستگی شدید بروز دهد.
در بیماری بروسلوز هم كه توسط باكتری بروسلا آبورتوس از گوسفند، اسب یا گاو آلوده یا حتی شیر آنها به انسان منتقل می شود، نشانه عفونت خستگی مفرط و خواب آلودگی است.

آلرژی ها:

جالب است بدانید هیستامین و دیگر تركیب های شیمیایی كه بدن برای مقابله با آلرژی ترشح می كند، خواب آورند. از سوی دیگر سرفه، عطسه ناشی از بوییدن یك گل یا التهاب دستگاه تنفسی به دلیل ورود هاگ ها به درون بینی سبب بی خوابی می شود. به همین علت تمامی داروهای مقابله با آلرژی خواب آورند. قبل از مصرف این داروها با پزشكتان مشورت كنید.
كم خونی :
اصلی ترین كار گلبول های قرمز رساندن اكسیژن از ریه ها به دیگر ارگان ها است وقتی فردی دچار كمبود گلبول قرمز می شود یا اختلالی در عملكرد گلبول ها پیش می آید فرد دچار كم خونی شده و در ضمن به قدری احساس خستگی می كند كه از انجام كارهای معمول روزمره برنمی آید. یك آزمایش ساده خون می تواند نشان دهد فرد دچار كم خونی است یا خیر. در صورت مثبت بودن جواب باید به دنبال دلیل كم خونی گشت. یك خون ریزی داخلی یا تغذیه نادرست می تواند دلیل این دو باشد.
به هم ریختگی هومورنی در زنان:
كاهش هورمون استروژن در اغلب موارد می تواند سبب كاهش وزن و خستگی شود. البته باید گفت كمبود یا زیاد ترشح شدن هورمون مهم دیگری در بدن می تواند همین نتایج را به دنبال داشته باشد. خوشبختانه یك تست ساده هورمون می تواند این موضوع را روشن كرده و پزشك با تجویز آمپول یا قرص یا پماد سبب تنظیم هورمون مربوطه در بدن شود.

امضای نسیم شمال
مـــي ايـــــــــد از دور ,مــردي ســــواره
بـــرمــركب عشـــق, چــــون ماهپــــاره

والشمــس رويـش, واللــيــــل مـــويـش
گلـــها هــمه مســــت, از رنگ و بويـش

عـمــــامـــه بر سر, مثــل پيـمبـــــر (ص)
در بـازوانــش نـيروي حيــــــــــــــــدر(ع)

ازپــاي تــاسـر در شـور و شيــــن است
بــرق نگـاهــش مثل حســــين(ع) است

مي ايــد از دور خوشــــبو تر از يـــــاس
در چشــــم وابرو مـانـند عبــــــاس (ع)

القــصـه ايــن مــرد اميـد دلهاســـــــــت
خوشبو تر از ياس فرزند زهراست(س)
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تست آلزایمر



آرامش داشته باشید و ساکت بنشینید.



1- در متن زیر C را پیدا کنید. از مکان نمای موس استفاده نکنید.





OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO COOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO






2- اگر در متن بالا C را پیدا کردید، حالا 6 را پیدا کنید.




9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999
9999699999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 9999999999999999





3- حالا حرف N را بیابید. کمی مشکل‌تر از قسمت‌های بالا می‌باشد.





MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MNMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM









این یک شوخی نیست. اگر شما قادر بودید که این سه تست را پشت سر بگذارید، شما دیگر هیچ وقت نیاز به دکتر اعصاب و روان نخواهید داشت.


مغز شما عملکرد خوبی دارد و از بیماری آلزایمر (Al zheimer) در امان خواهید بود.

امضای paradise
اللهم ارزقنی شفاعةالحسین یوم الورود
و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین
الذین بذلوا مهجهم دون الحسین "علیه السلام"


اگر با آمدن آفتاب از خواب بیدار شویم ،نمازمان قضاست.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


حسين (عليه السلام ) نامى بر تارك كهكشانها، و حرز خدا است


حسين (عليهالسلام ) نشانه درخشان از كليه صفات ممكنه بوده و معلم اخلاق وحسنات عاليه ، و روحانيت انسانى و نمونه درخشان انسان واقعى و عالم ربانىاست . در دوران مدرسه زندگى جاودانى (دوران زندگى اين جهان ) بايد بياموزيم چگونگى حسين وار تسليم بودن را. آن نفس پاكى كه كريم منانبه هنگام ورود به مرحله زندگى اين جهان به ما، به امانت مىسپارد، آنرا بايد هنگام تولد دوباره روح (مرگ و عبور به مرحله زندگىجاودانى ) به همان پاكىاول با خود ببريم البته به همراه آن چه آموخته ايم و مورد آزمون قرارگرفته ايم . حال به چه ميزان از خود بينى ما كم شده ، يا بدان افزوده گشته ، آن نشانگرميزان تسليم بودن ماست . نفس حسين (عليه السلام ) چون مشكوه شفاف، و نمونه اى از يك نفس تسليم به معنى دقيق كلمه بوده ، حسين (عليه السلام ) تسليم راه شهادت ، ابر مرد تاريخ بشريت ، و عاشق عشق به خدابود.

مى گويند: حسين (عليه السلام ) به شهادت رسيد، و سر مباركش را دشمنان ازبدنش جدا ساخته و يارانش راقتل عام ، و خاندانش را به اسارت بردند. اين گفتار، گوياى ميزان عمق درونو واقعيت وجودى آن ، نمى تواند باشد. اشك مى ريزيم ، ولىتوانمندى نگرش آن صحنه را نداريم ، و چشم عقلى ما قدرت ديدن واقعه و تعمقدر حادثه صحراى نينوا، در آن زمان را ندارد، چون اين واقعه حادثهاى اتفاقى نيست ، بلكه واقعه ايست كه ، از روز ازل ثبت شده است . سرنوشتحسين (عليه السلام ) ساخته و پرداخته شده ايثار در راه خداست . اوثارالله و ابن ثار است ، زيرا سرشت و موجوديتش ‍ ايثار است . ايثار در راهالله ، ايثار براى وحدانيت باريتعالى ، ايثار بر عليه تشتت ودوگانگى ، ايثار در راه امامت و حكومت الله .

حسين (عليه السلام ) داراى شخصيت وجودى پيامبر بود، چنانچه حضرت محمد (ص) فرمودهحسين منى و انا من حسين (حسين از وجود من است و من ازوجود حسينم )
.
حسين (عليه السلام ) گذشته از پيامبر، نشانه اى از حقانيت و وحدانيتخداوندى است ، چنانكه ميدانيم ، ايثار، وحدت ، رحمان ، رحيم ، نشانه هايىازصفات خداونديست ، كه همگى در وجود حسين (عليه السلام ) نهاده و با خون اوعجين شده است . حسين (عليه السلام ) خون خداست ، او سرچشمه محبت وفداكارى است ، او همه ابعاد زندگيش را در راه خدا نثار كرده ، نه تنها خودبلكه ، همه چيز و همه خانواده اش را فداى آرمان خود كه تسليم بودن ،به وحدانيت باريتعالى است نموده است . از اين رو بايد او را نورى از انواروجود خدا و تسليم به معنى اخص كلمه دانست .

حسين (عليه السلام ) تنها جسم نيست كه متولد شود، زندگى دنيا را طى نمايد و در آخر هم سر در نقاب خاك پوشد، و به خاكتبديل شود.
حسين (عليه السلام ) نور است . سرچشمه خورشيد زندگيست ، كه هرگز غروبىندارد حسين (عليه السلام ) با ابديت تواءم است ، ازازل بوده و تا ابد هم باقى خواهد بود. حسين (عليه السلام ) براى مردنمتولد نشد، بلكه به دنيا پاى گذاشت ، تا معنى زنده بودن را به مابياموزد، زنده بودن فقط نفس ‍ كشيدن نيست ، كه هرگاه نفس قطع گرديد، ديگرزنده نيستى و بدست فراموشى سپرده شده اى ، در حالى كه حياتحسين (عليه السلام ) يعنى زندگى ابدى ، كه تواءم با ايثار و از خود گذشتگىو جوانمردى و مردانگى است ، و اثبات آنچه را كه براى مااثباتش ناممكن است

.
حسين (عليه السلام ) نوريست از انوار خداوند و برگزيده از انوار الهى ، كهبا نثار جان خويش و همه علايق زندگى از زن و فرزند، تا خويشانو نزديكانش ‍ را در برابر شكست ظلمت فدا كرد، و دين مبين اسلام را، كه درميان آن سياهى وحشتزا گرفتار بود، رهايى بخشيد و دين محمدى را آنچنانكه بايد باشد، به آيندگان تقديم نمود، و با اين فداكارى پرده ظلمت راشكافت و اسلام را كه مانند، خورشيدى در پشت ابرهاى تيره فرو رفتهبود، بيرون آورد، و خودش همچون مرواريدى درخشان بر تارك خورشيد اسلامدرخشيدن گرفت .
حسين (عليه السلام ) نه تنها براى مسلمانان يك نمونه شهامت ، از خودگذشتگى و چگونگى تسليم بودن ، به درگاه احديت بود، بلكه براى همهافراد بشر سرور شهيدان و جان نثاران است . او با شهادتش جان تازه اى دركالبد اسلام دميد، و خونش را در رگهاى اسلام تزريق نمود. ابراهيم بتشكن زمان لقب گرفت ، ثار الله خوانده شد و لقب خون خدا گرفت ، و خون خداهمان خونهايى است ، كه رگهاى بريده سرور شهيدان و ديگر شهدادر رگهاى اسلام ريخت و روان و جانى دوباره كه تا ابديت پايدار و باقىخواهد ماند بدان ببخشيد.
حسين (عليه السلام ) مشعل فروزان هدايت و نردبان ايثار، نمونه يك انسانكامل بود، كه جميع فضايل و محسنات ، و شهادت در او جمع است .
نام حسين (عليه السلام ) نامى بر تارك كهكشانها، و حرز خدا است ، هر كهخدا را مى خواهد و تمناى بر آورده شدن حاجتى را داشته باشد، كليدحل مشكلات حسين معصوم است

.
نام حسين (عليه السلام ) نمايانگر شخصيت والاى اوست و ايثار در راه خدا،در حسين (عليه السلام ) خلاصه شده است . اول و آخر هر شهادت و ايثار به نام حسين (عليه السلام ) ختم مى شود.



هيچشهادتى در روز عاشوراى حسينى بوقوع نپيوسته و هيچ ايثارى با هفتادو دو تن آغاز نشده كه با هفتاد و دو تن ختم نگردد. كوفيان و يزيديان وشاميان فقط خون حسين (عليه السلام ) را نريختند، بلكه خون ايمان به خدارا در عرصه روزگار جارى ساختند.
حسين (عليه السلام ) صحراى كربلا را كه قبل از قيام او جز بيابانى ناشناس ‍ نبود، وادى عشق ناميد، و از زمانى كه حسين (عليه السلام ) و يارانشبدان خاك پا گذاشتند، آن را سرزمين عشق ، فداكارى و مهر و جان نثارىساختند. جاودانه نام كربلا براى تمامى مردان خدا حسين (عليه السلام ) است .
حسين (عليه السلام ) گنجينه از اسرار معنويت بود، و عاشورا را در اين گنجينه پنهان داشت

.
روح و شخصيت او والا و مقام او نزد خدا رفيع است . حسين (عليه السلام ) از ابتدا مى دانست تقدير و سر نوشت او رابدنبال خود، تا صحراى كربلا بدون نام و نشان مى كشاند، و شهادت پايان بخش حيات جسمانى آن بزرگ مرد تاريخ مى باشد.
حسين (عليه السلام ) براى حماسه آفرينى نينوا خلق شده بود. در آنزمان كهمردم از چندگانگى انديشه ، در چند گروه و به وحدت اسلامى بىتوجه بودند و كسانى مانند يزيديان و... خود را مسلمانان مى ناميدند، و درمقام رهبرى مذهبى ، سعى بر آن داشتند كه افكار مسلمانان را به گمراهىسوق دهند؛ و از آنجا كه همه افراد توان درك مفاهيم كلام حق و راهنمايىائمه اطهار را نداشته ، ناگريز به سمت منابع ملموس اين زندگى فانىمثل زرق و برق و عيش و نوش كشيده مى شدند، و كلام فريبنده ولى بى واقعيتيزيديان و ديگر بى خبران ، قدرت تشخيص آنان را به خطا هدايتمى كرد و اين گروه از افراد بشر كه گرفتار زندگى اين دوران خود بودند. همانطور كه در متن اين نوشتار خواهيم ديد، از همراهى امام به حق خوددور ماندند و در واقع لياقت همپايى و همگامى با دلير مرد تاريخ اسلام رابراى قدم نهادن به صحراى نينوا در خود نيافتند.




از مدينه تا نينوا
دكتر عباس علاقه بنديان

امضای خادم الشهدا

آیت الله العظمی قاضی(ره) :
الله الله الله که دل کسی را نرنجانید!!!

يك مرتبه بين راه پايش لرزيد
مبهوت شد، از بغض صدايش لرزيد
زينب به چه خيره شد كه اينگونه زمين
از ناله «وا محمدا»يش لرزيد؟!

۩♥۩♥۩♥چه لذتی دارد این حجاب! ۩♥۩♥۩♥

گر نیایی حقیر می میرم.....
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
پيران جوان

ظهر عاشوراست ...
دشمن فرصت نماز خواندن هم به سپاه امام نمى دهد. حسين به نماز مى ايستد تا با ابراز نياز به آستان ((الله ))، سرود بى نيازى از هر كس جز او را بر بام بلند زمان ، برخواند و زمزمه عشق را ترنم كند.
سعيد بن عبدالله يكى از همراهان امام خود را سپر بلا مى سازد و سينه خود را آماج تيرها قرار مى دهد تا آن بزرگوار آسيب نبيند. هدف تيراندازها، خود ((حسين )) است ولى تيرها به امام نمى خورد و سراپاى سعيد، غرق در خون است ، سعيد كه اينك زير باران تيرها، از تيرگيها پاك شده و در جوى خونى كه از او جارى است ((غسل شهادت )) كرده است ، بى رمق و بى حال بر زمين مى افتد و اين پيام بر لب دارد:
((خدايا! از من به پيامبرت سلام برسان و به او بازگوى كه از اين تيرهاى جانسوز، در راه دفاع از فرزندش - كه دفاع از ((انسانيت و آزادى )) است - چه ها كشيدم )).

و در اين دمادم ، مجاهدى پير و سالخورده كه خون در رگهايش هنوز جوان و جارى است ، نه چون نهرى راكد، عفن ، ساكن و ساكت ، بلكه رودى پرخروش و پرالتهاب از خون در رگهايش مى دود، با شمشير آخته به آنان حمله مى كند و مى خواند:
((من ، حبيب ، پسر مظاهرم ، فرزند سواركار ميدان نبردم ، در آن هنگام كه آتش جنگ برافروزد. شما گرچه از نظر نيروى رزمى و نفرات جنگجو از ما بيشتر و نيرومندتريد، ليكن ما از شما پرشكيب تر و پرهيزكارتريم ، ما با حق آشكار پيوند خورده ايم و سخن و منطق ما، از روى آگاهى است و نيرومندتر و استوارتر...)).
در گرماگرم اين پيكار، شمشيرى بر فرق ((حبيب بن مظاهر)) فرود مى آيد، موهاى سپيد صورتش ، از خون ، رنگ مى گيرد، دست را بالا مى آورد تا خون را از برابر ديدگانش پاك كند تا بهتر بتواند صحنه نبرد، دوست و دشمن و حريف رزمى را تشخيص دهد و بازشناسد كه ... نيزه اى او را از كار مى اندازد و پيكرش بر خاك مى افتد.
رمقى در تن دارد. خرسند است كه ((جان )) را در راه خوبى از دست مى دهد. از اين داد و ستد - كه جان مى دهد و حيات جاودانه و ابدى مى ستاند - شاد است و راضى . احساس غبن و زيان نمى كند؛ چون مى بيند كه جانش در باتلاقى و شنزارى و يا كويرى فرو نمى رود كه آن را هيچ سودى نباشد، بلكه پاى نهال ((حقيقت ))، خونش را مى ريزند و از اين درخت ، ميوه هاى آگاهى و حركت و حيات و خلود به بار خواهد آمد. با چشمان خون گرفته اش همه جا را به رنگ خون مى بيند. حسين بر بالين او مى نشيند - همچنان كه بر بالين هر كشته و شهيدى از ياران حاضر مى شود - تا ((شكوه شهادت شگفت )) را بر او تبريك گويد.
اينك ، فدايى ديگرى مى خواهد بجنگد. تهاجمى عليه شرك مجسم و پيكارى بر ضد هوسهاى خودكامه زرپرستان گوساله پرست كه فريب سامرى را خورده اند و بانگ ناخوشايند گوساله طلايى ، آنان را به اينجا كشانيد.
سالخورده است ، موهاى سفيد و پرپشت ، سر و صورت او را فراگرفته و ابروان سفيد و انبوهش ، جلوى چشمش را پوشانده است .

امضای خادم الشهدا

آیت الله العظمی قاضی(ره) :
الله الله الله که دل کسی را نرنجانید!!!

يك مرتبه بين راه پايش لرزيد
مبهوت شد، از بغض صدايش لرزيد
زينب به چه خيره شد كه اينگونه زمين
از ناله «وا محمدا»يش لرزيد؟!

۩♥۩♥۩♥چه لذتی دارد این حجاب! ۩♥۩♥۩♥
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 کرامت انسانی زن، در سایه عفاف او تامین می‌شود. حجاب نیز یکی از احکام دینی است که برای حفظ و پاکدامنی زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع شده است. نهضت عاشورا برای احیای ارزش‌های دینی بود. در سایه آن حجاب و عفاف زن مسلمان نیز جایگاه خود را یافت و امام حسین علیه‌السلام و زینب کبری و دودمان رسالت، چه با سخنانشان، چه با نحوه عمل خویش، یادآور این گوهر ناب گشتند. برای زنان، زینب کبری و خاندان امام حسین علیه‌السلام الگوی حجاب و عفاف است. اینان در عین مشارکت در حماسه عظیم و ادای رسالت حساس و خطیر اجتماعی، متانت و عفاف را هم مراعات کردند و اسوه همگان شدند.
حسین بن علی علیهماالسلام به خواهران خویش و به دخترش، فاطمه، توصیه فرمود که اگر من کشته شوم، گریبان چاک نزنید، صورت مخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده مگویید. (1) اینگونه حالات، در شان خاندان قهرمان آن حضرت نبود، به خصوص که چشم دشمن ناظر صحنه‌ها و رفتار آنان بود.
در آخرین لحظات، وقتی آن حضرت صدای گریه بلند دخترانش را شنید برادرش عباس و پسرش علی اکبر را فرستاد که آنان را به صبوری و مراعات آرامش دعوت کنند. (2)
رفتار توام با عفاف و رعایت حجاب همسران و دختران شهدای کربلا و حضرت زینب، نمونه عملی متانت بانوی اسلام بود. امام سجاد علیه‌السلام نیز تا می‌توانست، مراقب حفظ شوون آن بانوان بود. در کوفه به ابن زیاد گفت: مرد مسلمان و پاکدامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی! (3)

به نقل شیخ مفید: پس از کشته شدن امام حسین علیه‌السلام وقتی گذر عمر سعد نزد زنان و دختران امام شهدا افتاد، زنان بر سر او فریاد زدند و گریستند و از او خواستند که آنچه را از آنان غارت شده به آنان باز گردانند، تا به وسیله آنان خود را بپوشانند. (4)
به نقل سید بن طاووس، شب عاشورا امام حسین علیه‌السلام در گفت ‌و گو با خانواده‌اش آنان را به حجاب و عفاف و خویشتن‌داری توصیه کرد. (5) روز عاشورا وقتی زینب کبری، بی‌طاقت شد و به صورت خود زد، امام به او فرمود: آرام باش، زبان شماتت این گروه را نسبت به ما دراز مکن. (6)
در حادثه حمله دشمن به خیمه‌ها و غارت آنچه آنجا بود، زنی از بنی بکر بن وائل از بانوان حرم دفاع کرد و خطاب کرد که: ای آل بکر بن وائل! آیا دختران پیامبر را غارت می‌کنند و جامه‌هایشان را می‌برند و شما می‌نگرید؟ (7)
دختران و خواهران امام، مواظب بودند تا حریم عفاف و حجاب اهل‌بیت پیامبر تا آنجا که می‌شود، حفظ و رعایت شوم. ام کلثوم به مامور بردن اسیران گفت: وقتی ما را وارد شهر دمشق می‌کنید از دری وارد کنید که تماشاچی کمتری داشته باشد. و از آنان درخواست کرد که سرهای شهدا را از میان کجاوه‌های اهل‌بیت فاصله بدهند تا نگاه مردم به آنها باشد و حرم رسول‌ الله را تماشا نکنند و گفت: از بس که مردم ما را در این حال تماشا کردند، خوار شدیم.! (8)
از اعتراض‌های شدید حضرت زینب علیهاالسلام به یزید، این بود که: ای یزید! آیا از عدالت است که کنیزان خود را در حرمسرا پوشیده نگاه داشته‌ای و دختران پیامبر را به صورت اسیر شهر به شهر می‌گردانی، حجاب آنها را هتک کرده، چهره‌هایشان را در معرض دید همگان قرار داده‌ای که دور و نزدیک به صورت آنان نگاه می‌کنند؟! (9)
هدف از نقل این نمونه‌ها نشان دادن این نکته است که هم خاندان امام حسین علیه‌السلام، نسبت به حجاب و عفاف خویش مواظبت داشتند، و هم از رفتار دشمن در این که حریم حرمت عترت پیامبر را نگاه داشته و آنان را در معرض تماشای مردم قرار داده بودند، به شدت انتقاد می‌کردند.
با آن که زیردست دشمن بودند و داغدار و مصیبت‌زده از منزلی به منزلی و از شهری به شهری و از درباری به درباری آنان را می‌بردند، با نهایت دقت، نسبت به حفظ‌ شان و مرتبه یک زن پاکدامن و متعهد مراقبت داشتند و در همان حال نیز سخنرانی‌های افشارگرانه و انجام رسالت و تبیین و دفاع از اهداف شهدا باز نمی‌ماندند. حرکت اجتماعی سیاسی، در عین مراعات حجاب و عفاف. و این درسی برای بانوان در همه دوران‌ها و همه شرایط است.

‌پي‌نوشت‌ها:
1- موسوعة کلمات الامام الحسین، ص 406.
2- وقعة الطف، ص 206.
3- تاریخ طبری، ج 4، ص 350.
4- ارشاد، شیخ مفید، ج 2، ص 113.
5- الملهوف علی قتلی الطفوف، ص 142.
6- الملهوف علی قتلی الطفوف، ص 151.
7- همان، ص 181.
8- همان، ص 142.
9- همان، ص 218.

منبع:
پيام‌هاي عاشورا، جواد محدثي .

امضای مرتضی سعادتی

امام صادق (ع) در تفسير آيۀ‌ شريفۀ « دو دريا را در كنار هم قرار داد در حالي كه با هم تماس دارند و ميان آن دو برزخی است كه يكی بر ديگری غلبه نمی كند » فرمود:‌« علی و فاطمه دو دريای ژرف و لبريز از دانش هستند كه يكی بر ديگری طغيان نمی كند . «‌ از آن دو دريا دُرّ و مرجان خارج می شود» يعني امام حسين و امام حسن (ع) .
1- الرحمن / 19-22
2- تفسير برهان، 4/ 266
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

Paul Boorstin
ژانر فيلم : مستند، نظامی
مدت زمان : 60 دقیقه
حجم دانلود : 221 مگابایت
لينك دانلود : مستقیم

بر طبق آخرین دسترسی ها به اطلاعات طبقه بندی شده وزرات دفاع امریکا ،شواهد و قراین نشان می دهد که جدیدترین نسل از فن آوری دفاعی ،از جمله وسایل نقیله هوایی بدون سرنشین و هواپیماهای دارای سرعتی بیش از ۵ یا ۶ برابر امواج صوت در فضا در آمریکا تولید شده است که در این مستند به گوشه ای از این تکنولوژی اشاره می گردد.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀





افزایش حضور جوانان دختر و پسر در پارتی های دوستانه ، زنگ خطری را برای برخی خانواده ها به صدا در آورده است. به عقیده بسیاری از جوانانی که در این مهمانی ها حضور می یابند، فرار از مشکلات و گذراندن لحظاتی شاد در اوقات فراغت با حضور در میهمانی های موسوم به rave به دست می آید. ساعت های متمادی رقص با موسیقی الکترونیکی در پارتی های مختلطی که امروزه در گوشه و کنار تهران و شهرهای بزرگ با حضور دختران کم سن و سال با بزک های تند عروسکی و پسران جوانی که شادی را با اکس تجربه می کنند، جوانان را به سمت دنیای خیالی می کشاند.

بنابه اعلام پژوهشگران اجتماعی، تشدید اختلاف سنت و مدرنیسم و تمایل جوانان به زندگی کردن با مد روز موجب شده است، روابط بعضا نامتعارفی در حوزه تعاملات اجتماعی جوانان مشاهده شود.

پارتی های شبانه که اغلب در اواخر هفته و در مناطق دور افتاده شهر برگزار می شود، دغدغه برخی جوانان ایرانی شده است و حتی آنهایی که تمایلی به حضور در این گونه جشن ها ندارند، آماده اند که برای یک بار آن را امتحان کنند.

"مونا کاشفی،" پژوهشگر اجتماعی با تحقیقی بر روی 230 جوان و نوجوان دختر و پسر دریافته است که نزدیک به 56 درصد جوانان علاقه دارند که همراه با دوستانشان در میهمانی های شبانه شرکت کنند. همچنین 6/43 از این عده، بیش از یکبار در میهمانی های مختلط به همراه دوستانشان شرکت کرده اند.
یافته های این تحقیق نشان می دهد، 88 درصد از افرادی که حضور در پارتی های مختلط را تجربه کرده اند، بدون اطلاع خانواده هایشان در چنین جشنهایی شرکت کرده اند.

نمی توان همه مشکل را در خانواده ها دانست و والدین را مسئول اصلی آن بدانیم جامعه نیز در مورد چنین مسائلی مسئولیت دارد در همه دنیا نیز چنین مسائلی وجود دارد که دولت و وزارت آموزش و پرورش با آموزش مهارتهای زندگی نوجوانان و جوانان را نسبت به خطراتی که مصرف مواد مخدر،‌قرصهای روانگردان و شرکت در مجالس غیر متعارف دارد، نوجوانان و خانواده های آنها را نسبت به خطرات چنین اقداماتی آن هشیار می کنند .
31 درصد از جوانان پاسخ داده اند که از ترس خانواده هایشان در چنین جشن هایی شرکت نمی کنند.

این یافته ها همچنین بیانگر آن است که 12 درصد جوانان اصلا تمایلی به حضور در میهمانی های مختلط ندارند با این حال به نظر می رسد که صرفنظر از یافته های پژوهشگران، آمارهای تکان دهنده از حضور جوانان در میهمانی های مختلط تا حدود نسبتا زیادی نگران کننده به نظر می رسد

.

در برخی از پارتی ها ، مصرف اکس و مشروب، دنیای خیالی جذابی برای جوانان ایجاد می کند، برخی از آنها پس از مصرف قرص ها به نقاشی بر روی دیوارها می پردازند یا اینکه تمایل پیدا می کنند در مکان های بلند بایستند.

"پوریا مفیدی"، دانشجوی الکترونیک که سابقه مصرف حشیش در میهمانی های مختلط را داشته می گوید: «یکی از شب ها که با دوستانم از پارتی بر می گشتیم، یکی از بچه ها در حالی که ماشین سرعت زیادی داشت، در اتومبیل را باز کرد و قصد داشت خود را به پائین پرتاب کند که ما مانع شدیم.وی می گوید: اکس پارتی ها سالم ترین محیط برای لذت بردن از دنیای جوانی است!»

جمعیت جوان کشور ما که یک پتانسیل بزرگ محسوب می شود متاسفانه در حال گرفتار شدن به مسائل جدیدی است که باید مسئولان جامعه و به خصوص خانواده ها نسبت به آن هشیار باشند.

نوجوانان با شرکت در پارتی ها و میهمانی های مختلط به مصرف الکل، انواع قرصهای اکستازی و مواد مخدر مبادرت می کنند، سی دی های مبتذل در این پارتی ها به نمایش در می آید و ....

نمی توان همه مشکل را در خانواده ها دانست و والدین را مسئول اصلی آن بدانیم جامعه نیز در مورد چنین مسائلی مسئولیت دارد در همه دنیا نیز چنین مسائلی وجود دارد که دولت و وزارت آموزش و پرورش با آموزش مهارتهای زندگی نوجوانان و جوانان را نسبت به خطراتی که مصرف مواد مخدر،‌قرصهای روانگردان و شرکت در مجالس غیر متعارف دارد، نوجوانان و خانواده های آنها را نسبت به خطرات چنین اقداماتی آن هشیار می کنند .

بیشتر جامعه شناسان فقدان درک صحیح از تحولات اجتماعی از سوی سیاستگذاران را مانع اصلی دستیابی جوانان به شادی های مشروع می دانند .

احمد حضرت زاده ، پژوهشگر اجتماعی در این باره می گوید: جدی گرفته نشدن بحث اوقات فراغت در کشور خواه ناخواه به تغییراتی اساسی از جمله روی آوردن افراطی به مد روز و الگوهای غیر ایرانی منجر گردیده است.

وی معتقد است که روی آوردن جوانان به پارتی ها و الگوهای غیر ایرانی و غربی نتیجه طبیعی فقدان برنامه ریزی اصولی در حوزه اوقات فراغت جوانان است.علاوه بر مسئولین امر خانواده ها خود باید برای فرزندانشان

سایت محله
گروه خانواده و زندگی تبیان - تنظیم : نداداودی
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
امروزه براي ذخيره اطلاعات خود به وسايل بسياري نيازمنديم که انواع و طيف مختلفي دارند كه يکي از اين وسايل ذخيره‌سازي بلوري است.

مسلم عزتي - يک کارشناس مهندسي نرم‌افزار - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ديسک‌هاي بلوري (Blue Ray) توسط انجمن ديسک Blue Ray، گروهي از شرکت‌هاي ارائه‌دهنده لوازم الکترونيکي، سخت‌افزار کامپيوتر و شرکت‌هاي توليدکننده تصاوير متحرک ايجاد شد.

وي ادامه داد: در 19 ماه فوريه سال 2008 بيش از450 عنوان ديسک بلوري در ايالات متحده آمريکا و بيش‌تر از 250 عنوان نيز در ژاپن منتشر شد.

او يادآور شد: بلوري، نوعي ديسک نوري است که کاربرد اصلي آن ذخيره ويديو باکيفيت بالا و اطلاعات است و از نظر ابعاد ظاهري مشابه CD و DVD است.

اين کارشناس گفت: نام بلوري از تکنولوژي ليزر آبي (از نوع بنفش) مشتق شده است که براي خواندن و نوشتن اين نوع ديسک‌ها استفاده مي‌شود. به دليل طول موج کوتاه، ظرفيت ذخيره اطلاعات بلوري بيش‌تر از DVD است.

وي افزود: يک ديسک بلوري دو لايه، مي‌تواند 50 گيگابايت ذخيره کند که شش بار بيش‌تر از ظرفيت يک دي وي دي دو لايه است.

عزتي تصريح کرد: در ابتدا به دليل اين‌که لايه ذخيره اطلاعات در اين ديسک، در مقايسه با دي وي دي، به لايه رويي نزديک‌تر بود، در برابر خش آسيب پذيرتر بود و با لايه کارتريج محافظت مي‌شد، اما با پيشرفت دانش پليمر، وجود اين لايه ضرورتي نداشت.

اين کارشناس مهندسي نرم‌افزار، گفت: ممكن است بعضي از اين ديسک‌ها رمزگذاري شوند؛ همانند اصول رمزگذاري ناحيه‌اي براي دي وي دي، بسته به منطقه‌اي که بلوري در آن پخش مي‌شود، رمزگذاري شده و فقط در ناحيه مشخص شده قابل اجرا هستند كه هدف اين اقدام، رعايت حقوق شرکت‌هاي فيلم‌سازي براي قيمت‌گذاري و نوع محتواست.

به گزارش ايسنا با مهيا شدن شركت‌هايي مانند شارپ، TDK و ورباتيم براي عرضه ديسك‌هاي بلوري جديدي كه تا صد گيگابايت ظرفيت دارند، گنجايش ذخيره‌سازي بلوري دو برابر مي‌شود.

شارپ فروش نخستين ديسك‌هاي بلوري صد گيگابايتي را در ژاپن آغاز كرده است؛ ديسك VR-100BR1 تنها يك بار قابل رايت بوده و با ويژگي‌هاي استاندارد BDXL كه در ماه آوريل از سوي انجمن ديسك بلوري معرفي شد، سازگار است.

شركت TDK نيز قصد دارد از ماه سپتامبر فروش ديسك‌هاي بلوري صد گيگابايتي را آغاز كند. شركت سازنده سخت‌افزار ورباتيم نيز اعلام كرده كه از سال آينده ديسك صد گيگابايتي عرضه خواهد كرد.

ديسك‌هاي بلوري در حال حاضر به‌صورت يك لايه ظرفيت نگه‌داري 25 گيگابايت اطلاعات و دو لايه 50 گيگابايت اطلاعات را دارند. در ديسك صد گيگابايتي لايه سومي براي ظرفيت بيش‌تر افزوده شده است.

رسانه‌هاي مبتني بر فورمت BDXL به‌صورت تئوري قادر به فراهم كردن ظرفيت ذخيره‌سازي حداكثر 128 گيگابايت با يك لايه چهارم خواهند بود. اما نمي‌توانند در درايوهاي بلوري قديمي كار كنند، بنابراين كاربران نياز به خريد درايوهاي جديد دارند.

شارپ هم‌چنين ركوردر بلوري جديدي را معرفي كرده كه داده‌ها را در ديسك‌هاي صد گيگابايتي رايت مي‌كند و از پايان ماه ژوييه در بازار ژاپن موجود خواهد بود.

ديسك‌هاي بلوري براي پخش فيلم شناخته شده‌اند اما انجمن ديسك بلوري فورمت BDXL را براي كاربردهايي مانند پشتيباني داده و ذخيره‌سازي ويديوهاي كيفيت بالا در نظر گرفته است و معتقد است رسانه‌هاي ظرفيت بالاتر براي فيلم‌ها مورد نياز نبوده و حتي 50 گيگابايت براي فيلم‌هاي كيفيت بالاي سه‌بعدي مبتني بر فورمت بلوري سه‌بعدي كافي است.

طبق اعلام شارپ و وربايتم، ديسك‌هاي صد گيگابايتي آن‌ها حاوي پوشش‌هايي براي محافظت از داده‌ها و جلوگيري از خراش افتادن هستند.

isna.ir
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)
دراین نوشتار قصد داریم با نگاه استراتژیک به روایات آخرالزمانی، رویکرد جغرافیای سیاسی آخرالزمان را نسبت به منطقه شام و لبنان مورد بررسی قرار دهیم.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 


مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 30 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



قبل از هرچیز بازهم از بینندگانی که آشنایی کمی با فراماسونری و خصوصاً اعداد و اشکال مقدس اون دارن تقاضا میکنم قبل از خوندن مطالب این وبلاگ مطلب "فراماسونری در یک نگاه" که خلاصه ایست کوتاه از موضوع رو بخونن . خوندن این مطلب کمتر از پنج دقیقه از شما وقت میگیره .


برای دیدن مطلب "فراماسونری در یک نگاه" اینجا کلیک کنید!


اولین عکسها مربوط میشن به چند ابلیسک .

همونطور که قبلاً هم اشاره کردم ابلیسک بناییست با سطح مقطع مربع شکل و رأسی هرمی .

هر ساختمانی که این مشخصات رو داشته باشه (به احتمال بسیار زیاد) یک ابلیسک هست .

البته یکی از بینندگان در قسمت نظرات گفته بود " درشمال کشور خیلی از خونه ها به این شکل هستن"

که در جواب به ایشون باید بگم : من خودم ساکن شمال کشور هستم و تا به حال یک منزل مسکونی با راس دقیقاً هرمی شکل و سطح مقطح مربعی ندیدم ، اما وجود چنین موردی غیرممکن هم نیست . ضمن این که بحث ما در مورد ساختمانهای به اصطلاح مدرن و با معماری الگو گرفته از معماری غربیه .

اگر شما کلمه ی Obelisk رو در موتورهای جستجو سرچ کنید غیر از ابلیسکهای صرفاً ستونی شکل و در واقع تک کاربرد که فقط یک نماد هستن به موارد دیگه ای مثل موارد زیر بر میخورید :

عکس زیر مربوط میشه به ساختمان یک لژ (عبادتگاه) ماسونی :



این هم نمونه ی دیگه ای از یک ابلیسک که به عنوان یک بنای یادبود (و احتمالاً موزه) واقع در واشنگتن کاربرد داره .

و اما نمونه های ایرانی ابلیسک :

به لطف الگوبرداری مهندسین و معماران ایرانی ، امروزه شاهد رشد چشمگیر ساخت ابلیسک در کشور خودمون هستیم . و در واقع میشه گفت در این زمینه داریم به خودکفایی کامل میرسیم!

برای نمونه تصویر دو مورد از این ابلیسکها رو در پایتخت میبینید . دو تصویر زیر توسط کسی که اسمی از خودش ذکر نکرد برام فرستاده شده . اولی یکی از شعب (شاید شعبه ی مرکزی) بانک توصعه ی صادرات رو نشون میده که معماریش به تنهایی گویای موفقیت طراحان ساختمان این بانک در توصعه ی واردات معماری بیگانه است:



 

مورد بعد هم اسمی نداشت ، اما در تهران واقع شده :


 

اما یک مورد دیگه هست که همین امروز بدستم رسیده . این بنا معروف هست به "برج ساعت مارکار" واقع در یزد . این عکسها توسط آقای عابدی (نویسنده ی وبلاگ پابرهنگان ) برام ارسال شده .

با این توضیح :

این بنا توسط دوساباهای مارکار پشتون جی (زرتشتی ساکن هند) ساخته شده است .



همین برج (ابلیسک) در شب :




البته خود آقای عابدی این بنا رو با برج ساعت یکی از شعب یونایتد بانک مقایشه کردن که میتونید عکسش رو با کلیک در اینجا ببینید.

دو مورد بعد هم توسط آقای مرتضی (morteza0097) برام ارسال شده . ایشون از همون ابتدا با وبلاگ من همراهی خوبی داشت و از نظرات و راهنمایی هاشون استفاده ی زیادی کردم .

عکسهایی که آقا مرتضی ارسال کردن برخلاف عکسهای قبلی که به موضوع ابلیسک مربوط میشد ، مربوط میشه به الگوبرداری از هرم جهانبین(مثلث تک چشم یا همان هرم نورافشان) در معماری که اصلی ترین نماد ماسونهاست .

ایشون این عکسها رو در مسیر سفر به مشهد گرفتن .

اولین عکس مربوط میشه به یکی از شعب بانک کشاورزی در چابکسر :



برای دیدن یک عکس دیگه از این بنا اینجا کلیککن کنید! 

مورد بعدی هم یک فست فود هستش در مازندران (ذکر نکردن کجای مازندران) که غیر از سردر اون که کاملاً از مثلث تک چشم الگوبرداری شده در کل معماری نامتعارفی داره .


این هم همون فست فود از نمای نزدیک تر :



برای دیدن یک عکس دیگه از این فست فود اینجا کلیک کنید!

---------------------------------------------------------------

این قسمت به کمک آقای مهدی سامنی تهیه شده و در تاریخ 22 مرداد به این مطلب اضافه شده :

این فست فود در فریدونکنار واقع شده .

سایت اینترنتی این فست فود : PALM.IR

(حتماً از گالری تصاویر این سایت دیدن کنید)

----------------------

نمونه ی بعدی هم این نوع معماری رو در تهران نشون میده . تصویر ماهواره ای زیر توسط آقای "شهرام زمانی" و با توضیح زیر فرستاده شده :

ساختمان هرم ماسونی در خیابان کاوه شمالی (بالاتر از صدر)



نمونه ی بزرگتر و فاقد قسمت بزرگنمایی شده ی این عکس رو با کلیک در اینجا ببینید.

------------------------------------------------------------------

این قسمت به کمک آقایی به نام هادی تهیه شده و در تاریخ 22 مرداد به این مطلب اضافه شده :

این عکسها از این بنای هرمی شکل (واقع در بلوار کاوه) همین امروز توسط هادی برام ارسال شده :


یک عکس دیگه هم هست که میتونید با کلیک در اینجا ببینیدش!


---------------------------------------------------------------

عکس بعدی هم که یک ابلیسک هست رو آقای ali_joon برام فرستادن :


این عکس مربوط میشه به برج شاهنامه در میدان فردوسی تهران . جالبه که بدونید خبرگذاری فارس هم مفصلاً به موضوع این ساختمون پرداخته و عکسهایی از اون رو بهمراه یک گزارش کامل در سایت خودش قرار داده که با کلیک بر روی لینک زیر میتونید بخونیدش :

فارس نیوز : نماد فراماسونری برفراز شاهنامه ی فردوسی

مورد آخر هم "سردر سازمان بهزیستی مشهد" هستش که اگر پیگیر موضوع معماری ماسونی بوده باشید حتماً تا به حال تصاویری از اون رو دیدید . ولی چون خودم شخصاً عکس زیر رو که از زاویه ای بسیار خوب گرفته شده رو ندیده بودم ، براتون گذاشتمش .

یک موضوع مهم : اگر تا به حال درخبرنامه عضو نشدید ، عضو بشید تا از طریق ایمیل از بروزرسانی وبلاگ مطلع بشید و عکسها و مطالب مخصوص اعضا (عکسها و مطالبی که در وبلاگ به نمایش در نخواهند آمد) رو دریافت کنید!
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 28 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

چند روز پیش یکی از دوستان به نام "حمیدرضا تبریزیان" چند عکس برام فرستاد که طرحی رو  روی دیوار یک ساختمان نشون میده به شکل ستاره ی شش پر (هگزاگرام ، ستاره ی داوود) . 

 

.

 

 

عکس ارسالی این بیننده من رو یاد عکسی انداخت که خودم چند ماه پیش در حوالی مشهد گرفته بودم . 

.  

. 

 

خیلی جالبه طرح اول جمله ی مقدس "لا اله الا الله" رو در خودش داره و طرح دوم (طرح پشت کامیون) کلمه ی مقدس "الله" .  

.

 

 

.

 

ابتدا میخواستم این دوتصویر رو در یک مطلب و در کنار چند نماد ماسونی دیگه قرار بدم ، اما وجود این دو کلمات مقدس باعث شد که در مورد این علامت تحقیق بیشتری انجام بدم .

در یکی ازوبلاگها به مطلبی برخوردم با عنوان "نمادهای شیطانی در مقبره ی شیخ حیدر مشکین شهر"  

.

این هم تصاویر اون مطلب :  

  

البته قبول دارم که این نشان بطور دقیق ستاره ی داوود نیست . اما نشانگر ستاره ی شش پر هست .

.

 

 

 

خیلی جالبه ، هر چه بیشتر جستجو کردم بیشتر به چنین کشفیات به اصطلاحی ماسو نی ای برخورم ! حتی در یکی از وبلاگها عکسهایی موجود بود از اشکالی شبیه به ستاره ی شش پر در یکی از اماکن بسیار بسیار مقدس که لازم ندیدم اون تصاویر رو در این مطلب قرار بدم .

.

اما ستاره ی پنج پر از کجا اومده و نماد چیه؟

.

ستاره ی شش پر تشکیل شده از تلفیق دو مثلث متساوی الاضلاع . از این نماد با نامهایی همچون هگزاگرام ، ستاره داوود، مهر سلیمان و نگین سلیمان

هم یاد میشه .

ضمن این که همه ی ما با دیدن تصویر این ستاره به یاد پرچم کشور نامشروع و منفور اسرائیل می افتیم :

.

آیا این نماد به قوم یهود تعلق داره و یا این که جعلیه؟

جالبه که در بین علمای یهود هم درباره ی جعلی بودن یا نبودن این نشان اختلاف هست :

"بر طبق نظر برخی علمای تورات ستاره شش گوشه دارد که نشان از شش روز هفته دارد. مرکز ستاره را نماد روز هفتم می دانند که روز استراحت است.

این معنا به نوعی همان جامعیت و تقدس عدد هفت است. اما برخی دیگربر این باور هستند که این نشان داوود پیغمبر نیست

 

 

جالبه که بدونید :

برخی از گروههای سنتی یهودی بجای این نشان که آن را بدعت می خوانند، از نشان سنتی یهود، منوره [Menorah] استفاده می کنند .

منوره همون شمعدان هفت شاخه ی معروف یهودیان هستش که بیشتر تو فیلمهای تاریخی مربوط به اونها میبینیمش:

اما چطور میشه که قوم یهود دو نماد برای خودش انتخاب میکنه؟

و آیا این دو نماد (منوره و هگزاگرام) از ابتدا بصورت همزمان به عنوان نماد این قوم کاربرد داشتن؟!

برخی یهودیان ستاره داوود را سپر حضرت داوود می دونن ، اما

جالبه که طبق اسناد تاریخی برخی شکل گیری این ستاره را از قرن 6 – 7 میلادی میدونن که بر اساس عرفان یهود (کابالا) دارای ارزش های متفاوتی هست .

در جایی دیگر هم به این مطلب برخوردم :

"اما در حقیقت اصل آن مصری است. اولین بار شوالیه های معبد آن را در تزیین دیوار کلیساها به کار بردند، چون آنها اولین کسانی بودند که در اورشلیم به حقایق مهمی دربارة مسیحیت دست یافتند. بعد از ازمیان رفتن معبدیان این نشان در کنیسه ها (عبادتگاه های یهودیان) به کار رفت"

.

ضمن این که در مقاله ی معروف و مهم سایت "وعده ی صادق" (مقاله ی فراماسونری دجال آخرو زمان) که خوندش رو به همه ی کسانی که تا الآن نخوندنش

توصیه میکنم به موارد مهمی در این خصوص اشاره شده :

.

یک از نشانه های اهمیت این نماد برای شیطان پرستان اشاره به اون در تصویر معروف "بافومت" هستش:

.

 

اما آیا این نشان  از آیین یهود به دیگر ادیان و حتی شیطان پرستی وارد شده؟

جواب این سوال رو هم در یکی از وبلاگها پیدا کردم :

"به هنگام شرح این ستاره شش گوشه باید در نظر گرفت که همین نماد با عناوین دیگر در تاریخ بشر بارها و بارها دیده شده است و حتی در دوران پیش از تاریخ نیز ردپاهایی از آن به چشم می خورد.به جز در یهودیت، این نشان در ادیان و عقاید بسیاری مانند مسیحیت، زرتشتی، هندو، بودایی، اسلام کاربرد داشته است . گمان می رود که این نشان برای اولین بار توسط ادیان شرقی و بخصوص در دین هندو استفاده شده باشد . در این دین، این ستاره نشان تعادل فکر و توازن بین خدا و انسان است. ضمن این که این نشانه مانند سایر نشانه های ادیان ریشه اجتماعی دارد نه دینی."

.

این نشان در ابتدا متعلق به کدام کشور و ملت بوده ؟

پاسخ دادن با این سوال با توجه به این که در بسیاری از ادیان و کشور ها میشه ردی از اون پیدا کرد خیلی سخته .

برخی این نماد رو نمادی کاملاً ایرانی میدونن و حتی ادعا میکنن "این نماد کاملا ایرانی است و متعلق به ایران باستان میباشد."

برخی دیگر هم نظر متفاوتی دارن و معتقدند که "ستاره داوود یک افسانه دروغ صهیونیستی است و در اصل یک شکل مورد استفاده عربی بوده است که توسط یهودیان به سرقت رفته است"

وجه مشترک این دوگروه اینه که هردو این نماد رو غیر یهودی میدونن و برخلاف یهودیان با مدرک صحبت میکنن :

.  

به قسمت بالایی سکه توجه کنید :

 

.

 

اما در نهایت نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (آیت الله خامنه ای) در خصوص این نماد : 

صهيونيستها هر نقطه‏ى دنيا كه خواستند يك ساختمانى بسازند ، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى كردند يكـجورى رويش تثبيت كنند . كار ســياسى‏شان اينجورى است. ما مسلمانها نشانه‏هاى اسلامى و مهندسى اسلامى را باید در همه‏ى كارهایمان ، از جمله در باب مهندسى بایستى مراعات كنیم. "از بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز"  

.

 

 

 

 

نتیجه :

بحث درباره ی تارخچه ی تاریخچه ی پدید اومدن و صاحبان اصلی این نماد بحث مفصلیست و درباره ی اون اختلاف نظرهای

زیادی وجو داره . اما تمامی نظریه ها در یک نقطه اشتراک دارن و اون هم این که این نماد تا همین چند قرن پیش هیچ ربطی به یهودیت نداشته

و قبل از اون مورد استفاده ی بسیاری از ادیان دیگه بوده غیر از یهودیت . حتی با توجه به مدارک موجود نام "ستاره ی داوود" برای ستاره ی شش پر هم میتونه جعلی باشه!

 باید توجه داشت که بسیاری از نمادها با گذر زمان معنا و ارزش اولیه ی خودشون رو از دست میدن و یا این که معنا و مفهوم دیگری پیدا میکنن . ستاره ی شش پر

هم از اون دست نمادهاست . نمونه های مشابه زیادی در تاریخ وجو دارن . برای نمونه نماد صلیب شکسته که بعد از جنگ جهانی دوم به نماد فاشیسم و آلمان

هیتلری تبدیل شد :

.

نتیجه نهایی این مطلب هم اینه که درسته الآن از نماد ستاره ی شش پر به عنوان نمادی نحس یاد میشه . اما باید توجه داشته باشیم که درگذشه این نماد حتی اگر دراسلام

و ایران نمادی مقدس هم نبوده ، نمادی پر کاربرد در طراحی و معماری بوده و وجود اون در بسیاری از اماکن تاریخی و حتی صنایع دستی ما معنایی غیر از معنایی داره

که  امروز میتونه داشته باشه .

 

.

با امید این که از این پس شاهد به کاربردن این نماد [در حال حاضر] نحس در طراحی ها و معماری ها ، اونهم به بهانه ی الهام گرفتن از معماری کهن نباشیم .

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 26 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جهان نیوز :معاون شهردار تهران از بازنگری در قوانین بلند مرتبه‌سازی خبر داد و گفت: بر این اساس به‌کارگیری معماری غربی در شکل و شمایل ساختمان‌های جدید ممنوع است. 

 

هیربد معصومي‌در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد اعلام کرد در حال حاضر بازنگری ضوابط بلندمرتبه سازی در تهران در قالب بخشی از طرح تفصیلی پایتخت آغاز شده که براساس آن، احداث برج‌های هرمي‌شکل ممنوع مي‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پیروی از سبک معماری اسلامي ‌و ایرانی در ساختمان‌های شهر تهران، خاطر نشان کرد بخشنامه ممنوعیت صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌هایی که شکل «هرم» دارند، تهیه شده و در حال ارسال آن به شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران هستیم.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ساختمان‌های هرمي ‌که نماد تفکر فراماسیونی [ماسونی] است، هیچ تناسبی با معماری ایرانی و اسلامي‌ندارد که به همین دلیل شهرداری و شورای شهر پایتخت به شدت به دنبال حذف این دسته از ساختمان‌ها از سطح شهر هستند.

معصومي‌در عین حال تاکید کرد متاسفانه در حال حاضر اغلب ساختمان‌های بلندمرتبه تهران که بیشتر در منطقه یک قرار دارند به شکل هرمي‌هستند. معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از سوی دیگر به تدوین طرح تفصیلی تهران تا 2 ماه آینده اشاره و اعلام کرد: با نهایی شدن این طرح ضوابط بلند مرتبه‌سازی نیز به‌طور کامل بازنگری مي‌شوند و از آن زمان به بعد تمام ساختمان‌های بلند پایتخت باید بر اساس ضوابط جدید ساخته شوند.

به گفته معصومي، ‌در حال حاضر قوانین فعلی بلند مرتبه‌سازی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تدوین شده است اما بعد از پایان بازنگری این قوانین، شهرداری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران عمل خواهد کرد.

تاکید شورای شهر بر معماری ایرانی و اسلامی
معاون شهردار تهران در حالی از بازنگری در قوانین ساخت و ساز در تهران خبر داد که اعضای شورای شهر به تازگی در جریان بررسی و تدوین طرح تفصیلی شهر تهران بر لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامي ‌تاکید کردند.

مرتضی طلایی، رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر در این باره به دنیای اقتصاد گفت: «در کشوری که معماری غنی ایرانی و اسلامي‌وجود دارد، به کارگیری معماری غربی نیابد در هیچ یک از شهرهای آن انجام شود.»

وی بر لزوم حذف ساختمان‌های هرمي‌ شکل از سطح شهر تهران تاکید کرد و گفت: «گاهی اوقات برخی از معماران بدون آگاهی کافی و نیت خاصی از طراحی‌های غربی تقلید مي‌کنند، در حالی که نمي‌دانند بسیاری از طراحی‌های غربی نماد مکتب‌های فکری خاص و گاهی ضداسلامي ‌است.»

به گفته این عضو شهر تهران، بر این اساس باید شهرداری تهران با تدوین قواعدی بر معماری ساختمان‌های پایتخت نظارت کند . 

 


 

 

ماسون یاب : خوشحالم که تلاشهای وبلاگها و افرادی که در این زمینه فهالیت میکنن تا الآن بی نتیجه نبوده   . . .  

البته از حرف تا عمل راه درازیست و این خبر به معنای دست اتمام فعالیتها در این زمینه نیست . 

ضمن این که باید توجه داشته باشید که این تصمیم شهرداری تهران بوده و به نقاط دیگه ی کشور مربوط نمیشه . 

لیست تمام مطالب مربوط به معماری ماسونی وبلاگ ماسون یاب تاکنون : 

-بازهم نمادهای ماسونی(این بار در همه جای ایران) 

اینها ماسونی نیستند،آنها هم ماسون نیستند! (این مطلب در سایت "وعده صادق" هم قرار گرفت)

معماری ماسونی در مشهد مقدس! (پربازدید ترین مطلب در این زمینه تا به امروز)

مسجدی برای عبادت غیر خدا (بررسی طرح یک آمریکایی برای ساخت مسجد)

ساخت مساجد ماسونی ، پروژه ی در حال اجرای ماسونها

معماری ماسونی در شهر رشت (پرهزینه ترین مطلبم تا به امروز)

معماری ضد دین در کشورهای اسلامی و ایران (اولین مطلبم در این زمینه)

-تقلید ناآگاهانه ی طراحان ایرانی از نمادهای ماسونی! 

معرفی چند بنای ماسونی و استاد اعظم ایران

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 26 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com