▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

پیش فرض اثبات وجود مبارک صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در قرآن

اثبات وجود مبارک صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف در قرآن


قال الصادق عليه السلام: انکار کننده آخرين ما مانند انکار کننده اولين ماست.
با توجه به روايتي که از امام صادق عليه السلام در شروع مطلب آورده شد مي توانيم با صراحت اذعان کنيم که تکليف شيعيان در مورد پذيرش اين امر به درستي مشخص و روشن مي شود. همان طور که آيت الله صافي نيز مي فرمايند: « به حدي اخبار و بشارات راجع به ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف و علائم و خصوصيات و جزئيات آن در کتب بزرگان مشايخ و محدثين شيعه و سني متواتر، قطعي و مشهور است که در امور اعتقادي ديگر جز چند مورد کثرت اخبار و روايات به اين مقدار نيست.»
وليکن از آنجا که معاندان و سودجويان هميشه به دنبال بهانه جويي و عذر تراشي هستند متوسل به کتاب الهي مي شويم و اين مسئله مهم و حياتي را براي آنها با ادله قاطع و شواهدي محکم تبيين مي نماييم با توجه به بررسي ظاهر و الفاظ آيات قرآن مجيد شايد به نظر برسد که اصلاً اشاره اي به وجود، ظهور و شرايط ظهور حضرت صاحب الامر عليه السلام در کتاب الهي نشده است ولي با دقت و توجه به بطن آيات بيش از 120 آيه3 مي توانيم بيابيم که پيرامون وجود، حيات و علائم ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نازل شده اند که به طور اختصار به بعضي از آنها مي پردازيم.


- بررسي آيات ظهور
در اين قسمت به بررسي آياتي مي پردازيم که رسيدن زمين به صالحان را بشارت داده اند.

الف:
و لقد کتبنا في الزبور من بعد الذکر ان الارض يرثها عبادي الصالحون
ما در زبور بعد از ذکر (تورات) نوشتيم که بندگان صالح من وارث (حکومت) زمين خواهند شد


امام باقر عليه السلام در تفسير آيه فوق مي نويسند: منظور از بندگان شايسته، «عبادي الصالحون» اين است «هم اصحاب المهدي في آخر الزمان »

در تفسير اين آيه همچنين استناد شده به حديث پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم: اگر يک روز از دنيا باقي مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولاني مي کند که مبعوث شود مردي صالح از اهل بيتم که پر مي کند زمين را از قسط و عدل همان طور که پر شده بود از ظلم و جور.6


با توجه به رواياتي که ذکر شد به درستي مشخص مي شود که اين آيه پيرامون امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و پيروان ايشان نازل شده و رسيدن زمين به ياران امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف که بندگان صالح هستند را بشارت مي دهد در فصل هاي بعد به طور مفصل به بررسي چگونگي رسيدن زمين به صالحان مي پردازيم.


ب:

وعد الله الذين امنوا منکم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض کما استخلف الذين من قبلهم

خداوند به کساني که ايمان آورده اند و اعمال صالح انجام داده اند وعده مي دهد که آنها قطعاً خليفه روي زمين خواهند شد همان طور که پيشينيان را خلافت بخشيد.


در ابتداي امر اين سؤال به ذهن انسان مي رسد که: اين وعده از آن کيست؟ عده اي در تفسير اين آيه مي گويند که مضمون آيه اشاره دارد به پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم و صحابه ايشان که در صدر اسلام زندگي مي کردند و به نظر بعضي ديگر اين آيه عموم مسلمانان و صالحان را در تمامي زمانها را شامل مي شود و گروهي آن را اشاره به حکومت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف مي دانند که شرق و غرب جهان زير لواي حکومتش قرار مي گيرد و آئين حق در همه جا نفوذ مي کند و ناامني و خوف جنگ از صفحه زمين برچيده مي شود و عبادت خالي از شرک براي جهانيان تحقق مي يابد.



بدون شک آيه شامل مسلمانان نخستين مي شود و بدون شک حکومت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف که طبق عقيده عموم مسلمانان اعم از شيعه و سني سراسر زمين را پر از عدل و داد مي کند بعد از آنکه ظلم و جور همه جا را گرفته باشد مصداق کامل اين آيه است ولي با اين حال مانع از گستردگي و عموميت آيه نمي شود.



نتيجه اينکه در هر عصر و زمان پايه هاي ايمان و عمل صالح در ميان مسلمانان مستحکم شود آنها صاحب حکومتي ريشه دار و با نفوذ خواهند شد.



بعضي مي گويند کلمه «ارض» مطلق است و تمام روي زمين را شامل مي شود و اين منحصراً مربوط به حکومت امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف است؛ با جمله «کما استخلف ....» سازگار نيست، زيرا خلافت و حکومت پيشينيان مسلماً در تمام پهنه زمين نبود، به علاوه شأن نزول آيه نشان مي دهد که حداقل نمونه اي از اين حکومت در زمان پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم براي مسلمانان (هر چند در اواخر عمر مبارک حضرت صلي الله عليه و آله وسلم ) حاصل شده بود.



ولي باز تکرار مي کنيم که محصول تمام زحمات پيامبران و تبليغات مستمر و پي گير آنها و نمونه اتمّ حاکميت و امنيت کامل و عبادت خالي از شرک در زماني تحقق مي يابد که مهدي عليه السلام آن صلاله انبياء و فرزند پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله وسلم ظاهر شود همان کسي که همه مسلمانان اين حديث را درباره او از پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم نقل کرده اند «اگر از عمر دنيا يک روز باقي بماند خداوند آن را آنقدر طولاني مي کند تا مردي از دودمان من که نامش نام من است حاکم بر زمين شود و صفحه زمين را پر از عدل و داد کند آنگونه که پر از ظلم و جور شده بود جالب اينکه مرحوم طبرسي در ذيل اين آيه مي گويد: «از اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم اين حديث نقل شد، آين آيه درباره مهدي آل محمد صلي الله عليه و آله وسلم است و...» منظور از حکومت صالحان و تمکين آئين حق و عبادت خالي از شرک اين نيست که در چنان جامعه اي هيچ گنهکار و منحرفي وجود نخوهد داشت بلکه مفهومش اين است که نظام در دست مؤمنان صالح است و چهره عمومي جامعه خالي از شرک است و گر نه مادام که انسان داراي آزادي اراده است ممکن است در بهترين جوامع الهي انساني احياناً افراد منحرفي وجود داشته باشد.7



- ج:
و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين
اراده ما بر اين قرار گرفته است که به مستضعفين نعمت بخشيم و آنها را پيشوايان روي زمين قرار دهيم
اين آيه درباره بني اسرائيل و در قصه حضرت موسي عليه السلام و فرعون است پس اين آيه از لحاظ تنزيل به داستان بني اسرائيل در زمان حضرت موسي عليه السلام مربوط است.
در اين آيه يک اصل مطرح شده است و آن اين است که اراده ازلي الهي بر اين امر تعلق گرفته است که مستکبران ريشه کن شوند و مستضعفان و عباد الصالحين و وارثين ارض و حاکمين در زمين باشند آن هم در پهناي زمين، پس محتوا و مفهوم آيه به خصوص زمان حضرت موسي عليه السلام و بني اسرائيل مربوط نيست اما آيا آن اراده ازلي به طور کامل تحقق يافت؟ نه.

قطعاً اين اراده بايد تحقق پيدا کند و اين اراده جز با ظهور حضرت حجت عليه السلام امکان پذير نيست.

حضرت علي عليه السلام در نهج البلاغه مي فرمايند:
لتعطفن الدنيا علينا بعد شي بها عطف الفروس علي ولدها...
اين دنيا که امروز از ما روگردان است روزي به ما روخواهد آورد همانند ناقه اي که به فرزندنش از روي علاقه روي مي آورد...
و آن وقت آيه هاي 5و 6 سوره قصص را تلاوت فرمودند.

ابن ابي الحديد در شرح اين خطبه مي گويد: « ما هم قبول داريم شيعه هم قبول دارد با اين تفاوت که اهل سنت مي گويد ضرورت ندارد که امام فعلاً حيات داشته باشد بله به وقت خودش متولد خواهد شد واين کار را انجام خواهد داد. »9


- د:
و انه لعلم للساعه فلا تمتون بها و التبعون هذا صراط مستقيم 10

واو (مسيح) سبب آگاهي بر روز قيامت است (زيرا نزول عيسي گواه نزديکي رستاخيز است)، و هرگز در آن ترديد نکنيد و از من پيروي کنيد که اين راه مستقيم است.


اين آيه در مورد نزول حضرت عيسي عليه السلام است که در آخر الزمان صورت مي گيرد و دليل بر نزديک شدن قيامت است. پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم در رابطه با ظهور حضرت عيسي عليه السلام مي فرمايند: چگونه خواهيد بود هنگامي که فرزند مريم در ميان شما نازل شود در حالي که امام شما از خود شماست.11



هچنين در توضيح اين آيه آمده است:


لايزال هذا الذين عزيزاً الي اثني عشر خليفه

تا با شما دوازده خليفه که تمامشان از قريشند، باشند پيوسته اين (اسلام) برپا (عزيز) خواهد بود.12



از اين مطلب مي شود استنباط کرد زمين هيچ گاه از حجت خداوند خالي نمي ماند و همواره اسلام در زمين باقي مي ماند و روز به روز مردم گرايش بيشتري به آن پيدا مي کنند تا حضرت مهدي عليه السلام ظهور نمايند و آن را به صورت حکومت جهاني درآورند هر چند که حکومتها قبل از ظهور به حکومتهايي غاصب و ظالم تبديل مي شوند که به گسترش ظلم و جور دامن مي زنند وليکن اسلام همواره عزيز و گرامي خواهد ماند.

امضای khanoomi
خوابی که تو در آن نباشی بیداریست،
لحظه ها تکراریست،
و خدا ...
آنجائیست - که دل عاشق باشد...


ومهربانيت از دور چه نزديك است ......!

......................................... ............................................. ............................................... ........................................
.............................................. .................................

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: سه شنبه 27 / 6 / 1390برچسب:مورچه,معجزه قرآن,پیامبر,امام زمان,ظهور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com