▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

طالع (12)

اسفند، 19 فوريه تا 20 مارس (دوماهی، حوت)
حوت نشانه اي آبي در طالع بيني است كه سياره معنويت و تخيل (نپتون) بر آن حكم ميراند. متولد اين برج دريايي، همدل و انعطاف پذير است درك او از يگانگي عالم مهمترين عاملي است كه علاقه او به يكي شدن با هر موجود زنده اي را سبب مي شود. از آنجا كه فاقد حد و مرز مشخص است، در تشخيص واقعيت از سراب به مشكل بر مي خورد. از نظر او خيال پردازي، واقعيت است، متولد اين برج از كودكي مي آموزد كه دنياي دروني اش را براي خودش حفظ كند و چون از قضاوت ديگران درباره اين دنيا مي ترسد، ندرتاً به كسي اجازه مي دهد وارد آن شود. او عكس العمل هاي ديگران را به خوبي پيش بيني مي كند و اين ويژگي بسيار ارزشمندي است! حفاظت از دنياي دروني براي او گاه مشكل است اما به هر حال او در خلوتش به آرامش ميرسد. دنياي دروني او از ويژگيهاي مثبتي برخوردار است كه در مواقع ضروري همچون پادزهر عمل مي كند. اما گاهي خيال پردازي اش جايگاه ميشود. لازم است كه روشهاي عملي كنار نهادن دنياي دروني اش را بدون صدمه رساندن به آن، بياموزد. او پيشنهاد پذير است و اگر مراقب نباشد، ديگران او را به هر سو كه بخواهند مي كشند. حوت نشانه ی بسيار منظمي نيست. پس متولد اين ماه بهتر است شغلي براي خود انتخاب كند كه شامل كار دفتري نباشد و به دانستن مهارتهاي مديریتي نياز نداشته باشد. پزشكي و پيراپزشكي با روحيه فداكار او جور در مي آيد. عليرغم اينكه متولدين اين برج واقعاً به ثروت شخصي علاقمند نيستند، اما برخي از آنها در مشاغل موفق و پول ساز فعال هستند. آنها پولي را كه در مي آورند به راحتي بين آنان كه دوستشان دارند، آنها كه احتياج دارند و كساني كه اغلب به چشم نمي آيند تقسيم مي كنند. متولد اسفند براي جلوگيري از هدر رفتن پول و ثروت، بهتر است صورت حسابها را دقيق تر و عاقلانه تر بررسي كند. او در ارتباطها روشي عاطفي و احساساتي دارد، آسان و به سرعت عاشق ميشود و به هر قيمتي از خطاي عاشق (معشوق) چشم پوشي مي كند. او همچون خواهرش (نشانه خرچنگ) اغلب در روابط به دنبال وابستگي متقابل است. او گرايش كشنده اي به مواد اعتياد آور دارد. به همين دليل نبايد نوشابه هاي الكلي بنوشد و در مصرف دارو زياده روي كند. حتي از كساني كه اهل آن هستند نيز بهتر است بپرهيزد. او بايد شريكي خاكي، اهل عمل و قابل اعتماد پيدا كند كه شالوده محكم زندگي را بدون سركوب تخيلات او بنا كند.
زن متولد اسفند یک زن رويايي است. اگر سعي كنيد او را به خيال پردازي متهم كنيد، با حالتي آرامش بخش و به طور انتقاد آميزي شما را نگاه مي كند و مي گويد كاملاً اشتباه مي كنيد. او واقع گرا است. گاهي هم همه چيز را آن قدر واقعي مي پندارد كه شايد در حاليكه فيلم غم انگيزي مي بيند، هق هق زير گريه بزند، منظورم را كه مي فهميد! بطور كلي اين نشانه به قديسين مربوط مي شود. اما فراموش نكنيد زنان متولد اين برج دو دسته هستند، دسته اول زني لوند با چشم و گوش باز و شيك است، دسته دوم آفتاب پرستي رويايي است. برخي از اين زنان از چنان قدرت تظاهري برخوردارند كه تارهاي خيال پردازي كه به دور خود تنيده اند، مي توانند واقعاً باور كنند. او زني است كه مي تواند به محض اينكه شما (به عنوان همسر) صبح خانه را ترك كرديد و به محل رفتيد، مثل زمان هجده سالگي اش لباس بپوشيد و از خانه بيرون برود. او با كفشهاي پاشنه بلندي كه پوشيده به زحمت قدم مي زند و اوقات خوبي را مي گذارند و قبل از شما به خانه بر مي گردد و مي گويد كه تمام روز را در خانه بوده و گردگيري مي كرده. البته همه آنها اينطور نيستند! بعضي از آنها آنقدر عاشق و شيفته شريك هستند كه به هيچ وجه نمي توانند بار گناه خيانت كاري را تحمل كنند. زن متولد اين برج واقعاً رويايي است. وي شيفته خانواده و دوستان است. او از جريحه دار كردن احساسات ديگران متنفر است و مثل متولد برج مهر به جاي رويارويي با مسايل، خود را درگير آنها نكرده و اغلب با آنها مواجه نمي شود. از آنجا كه توانايي همدلي با ديگران را دارد، مادر خوبي نيز هست و از وظايف خود شانه خالي نمي كند. او بچه ها را غرق محبت مي كند. او سعي دارد از بچه ها خيلي مراقبت كند، تا جايي كه آنها در مي يابند گاهي حس استقلال خود را از دست مي دهند و تازه وقتي با دنياي واقعي روبرو شوند، مي بينند كه با دنيايي كه مادر برای آنها ترسيم كرده، خيلي تفاوت دارد. براي او خيلي سخت است كه بچه ها را تنبيه كند و وقتي با بچه ها درشتي مي كند و سر آنها داد مي كشد، خودش بيش از آنها ناراحت مي شود. زني را مي شناسم كه متولد همين برج است. او يكبار آنقدر از دست بچه هايش عصباني شده بود كه به آنها گفته بود كه مي رود و آنها را تنها مي گذارد. بعد در را محكم به هم كوبيده و در كابينت قايم شده بود! ولي پنج دقيقه بعد بيرون آمده بود. او را براي روي آوردن به مشروبات الكلي مستعد مي دانند. يكي ديگر از دوره های بحراني كه مادر متولد برج اسفند مي گذراند وقتي است كه بچه هاي بي تجربه او خانه را ترك مي كنند و او هم به سراغ خيالبافي مي رود و تصور مي كند كه آنها نوزاد هستند. اين خطر هميشه وجود دارد كه در سكوت در آبهاي خيال پردازي شناور شود. کافیست چوب و قلاب ماهي گيري بخريد و او را بيرون بكشيد.
مرد متولد اسفند حال و هوايي دارند كه ديگران را مثل زنبور عسل در اطراف ظرف عسل، به خود جذب مي كنند. سياره آنها نپتون است که در اساطير رومي خداي درياهاست و مردان متولد اين برج ذاتاً كم حرف و قوي هستند. چون كمي عجيب و غريب و غير عادي هستند، مردم و بويژه زنان مجذوب آنها مي شوند. عليرغم احساسات سست و خيالي، مرد متولد برج اسفند، با هوش و ذكاوت خود در كارش پيشرفت مي كند. نپتون به او رفاقت، صفا و صميميت آموخته است، از اين رو متولد اسفند مي تواند ديگران را مجذوب و متحير كند. اگر توي دست و بالتان چنين مردي داريد، او را از دست ندهيد بويژه اگر رمانتيك هم است. او به شما عشق مي ورزد، دوستتان دارد، كاملاً با شعور است و وضعيت روحي شما را درك مي كند و با شما طوري رفتار مي كند كه احساس مي كنيد واقعاً زن هستيد. برخي از اين مردان به دنبال زني هستند كه از خودشان قوي تر باشد تا بتوانند به دنبال دنياي رويايي خود بروند. او از اينكه اوضاع را تحت كنترل خود داشته باشيد، خوشحال خواهد شد. بعضي از مردان متولد برج اسفند علاقه زيادي دارند كه دوست همه باشند. اما روبرو شدن با مسئوليت ها و وظايف، به نظر آنها غير ممكن مي رسد. اينجاست كه يك مرد اسفندي نقاب از چهره بر مي دارد، پشت نقاب دوستانه و غلط انداز او، مردي دو رو ظاهر مي شود كه شما را مات و مبهوت مي كند. گاه مردان متولد برج اسفند پيش دوستان از همسر خود شكايت مي كنند كه همسر خشك و بي احساسشان آنها را درك نمي كند. در واقع آنها را به خوبي هم درك نمي كنند! مرد متولد اسفند گاهي دنيا را طاقت فرسا و غير قابل تحمل مي داند و اين مهم او را براي روي آوردن به موارد مخدر، بسیار مستعد مي كند. از آنجا كه حوت يكي از نشانه هاي رواني و آبي و نيز مملو از احساسات است، مرد متولد اين برج احساسات شما را به خوبي درك مي كند. او از ابراز احساسات نسبت به بچه ها ابايي ندارد و بچه ها را به خود جلب مي كند. او از لحاظ جسمي و عاطفي بيش از مردان متولد برجهاي ديگر براي پدر شدن مناسب است. او خيلي فداكار است و محبت و گرما از او مي بارد و نمي خواهد مثل مردان متولد برجهاي ديگر جاهل مآب باشد كه اين هم ويژگي خوب ديگري است.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کلام بزرگان (1)

* دوست بدارید، لیکن عشق را به زنجیر بدل نکنید. (جبران خلیل جبران)

* مهمترین کار ما این نیست که ببینیم در دور دستهای مبهم و ناپیدا چه چیز هایی وجود دارد. کار ما این است که به آنچه آشکارا در پیش رو داریم، بپردازیم. (وینستون چرچیل)

* شاید من بهتر می دانم که چرا بشر تنها حیوانی است که می خندد. چون تنها انسان است که به شدت رنج می برد و مجبور است خنده را بیافریند. (نیچه)

* مردان شجاع فرصت می آفرینند، ترسوها و ضعفا منتظر فرصت می نشینند. (گوته)

* تو همان می شوی که پیوسته به آن می اندیشی. (ارل نایتینگل)

* این قانون طبیعت است که هیچ کس به تنهایی نمی تواند خوشبخت باشد، بلکه خوشبختی و سعادت را باید در سعادت و خوشبختی دیگران جستجو کرد. (ویلیام شکسپیر)

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داستان موفقیت بيل گيتس ايرانى
در دورانى كه ديگر كمتر از معجزه اقتصاد نوين ياد مى شود، يك ايرانى مقيم آمريكا باعث شده تا هنوز هم اعتبار دست اندركاران اقتصاد نوين و آينده آن حفظ شود. طى دهه نود چنان اقتصاد نوين همه كس و همه چيز را متوجه خود ساخت كه همگان باور كردند به زودى ساختارهاى سنتى اقتصاد و صنعت تحت تاثير آن بسيار كم رنگ و كم رونق خواهند شد. رشد سرسام آور اينترنت و شركت هاى نوپاى اينترنتى حتى نوعى فرهنگ جديد را در بين مديران و فعالان اقتصادى ايجاد كرد. اين فرهنگ از پوشش و لباس گرفته تا نحوه حرف زدن و فكر كردن را تحت تاثير خود قرار مى داد. به عنوان مثال در بسيارى از شركت هاى نوين و نوپا لباس رسمى از كت و شلوار و كراوات به يك تى شرت و شلوار ساده بدل شد. مديران شركت هاى اينترنتى كه يك شبه ثروتمند شده بودند معتقد بودند بين فضاى سنتى خانه و محيط شركت نبايد مرزى گذاشت و لباس خانه و محل كار بايد تا حد ممكن نزديك به هم باشد تا بدين ترتيب مرز ميان كار و «بقيه زندگى» از ميان رفته و مرزهاى كار و اداره از ميان بروند. در دوران رياست جمهورى بيل كلينتون رشد بسيار بالا و بى سابقه بورس اين تحول را مضاعف كرد. اما اكنون خبر چندانى از آن سروصداها و جار و جنجال هاى خيره كننده نيست. با اين حال پير اميديار بيش از هر كس ديگرى باعث مى شود تا تصور گذشته از اقتصاد نوين حفظ شود. اين مرد ايرانى الاصل با بنيان نهادن سايت حراج اينترنتى
Ebay به يكى از سردمداران اقتصاد نوين بدل شده است. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طالع (11)

بهمن، 20 ژانویه تا 18 فوريه (انسان، دلو)
برج دلو، مستقل ترين نشانه در طالع بيني است و توسط اورانوس (سياره مبتكر) اداره مي شود. متولد اين برج اغلب به دليل ماهيت سرد و مستقلي كه دارد غير عادي به نظر مي رسد. گرچه مردم زيادي را مي شناسد، اما ذاتاً منزوي است. او از انجام كارهاي ابتكاري لذت مي برد و ذاتاً خود كفاست و به همين دليل، اغلب در ايجاد روابط نزديك با ديگران به مشكل بر مي خورد. از انجا كه بسيار دلسوز است به دوستانش اهميت زيادي مي دهد. ذهن زيرك او به دانستن اخبار جديد معتاد است. او كله شق است و به همين علت گاه با مسئولين مشكل پيدا مي كند. زمانيكه بتواند رفتاري متواضعانه در پيش گيرد، بسيار خرسند است. انعطاف پذيري او موجب مي شود در دل ديگران جايي براي خود پيدا كند. علاقه او به پول، براي كسب مقام و قدرت نيست. او براي رهايي از چشم داشتهاي دنيوي به پول احتياج دارد. در اصل شغل او بهانه اي است تا بتواند وظايف انسان دوستانه اش را به انجام برساند و روش ابتكاري اش در زندگي را به كار بندد. عليرغم ماهيت مستقلي كه دارد، در كارهاي گروهي موفق است و در اغلب موارد براي كسب اهداف مؤسسه اي كه در آن مشغول است، نقش رهبري را به خوبي ايفا مي كند. علاوه بر اين او اغلب در برآوردن اهداف و انجام تغييرات اساسي در سطح اجتماع احساس رضايت مي كند. او را از هر حيث مناسب مشاغل مربوط به كامپيوتر مي دانند. او از برقراري روابط نزديك و صميمي مي ترسد همين ترس سبب مي شود تا از برقراري اين نوع روابط بپرهيزند، او عموماً دوست دارد هر كاري را به تنهايي انجام دهد و همين ويژگي مانع برقراري روابط دوستانه اش مي شود. او صادق و رك است و دوست دارد عقايدش را براي ديگران باز گو كند. دوستي صادقانه از نظر او مهمتر از عشق است. روابط دوستانه سالم و صميمي، به او كمك مي كند تاد يگران رفتار عجيب و غريبش را نوآوري، و خشكي او را عقيده راسخ، تعبير كنند و اين كمك مي كند تا ديگران ذات انسان دوستانه وي را به خوبي درك كنند.
زن متولد بهمن زنی استثنای است. باور كنيد نمي توانم او را به خوبي توصيف كنم و بگويم شبيه به چيست. چون او پيرو هيچ چيز نيست. گاهي موهايش را مثل پسرها كوتاه مي كند و دامني مي پوشد كه قوزك پايش را هم مي پوشاند. زنان متولد برج بهمن اولين كساني بودند كه سايه چشم صورتي، قرمز روشن و آلبالويي و رژلب ارغواني مصرف كردند. چون گرايش زيادي به جفت و جور كردن رنگها دارند. همه ما مي خواهيم كه ديگران ما را دوست بدارند، اما هر يك به روشهاي مختلف. تا جايي كه مي توانيد به او آزادي و استقلال دهيد تا شما را دوست بدارد. اگر همسر شما متولد اين برج است انتظار نداشته باشيد كه آرام بنشيند، دمپايي شما را جفت كند و بچه را در تخت بخوابند و هر شب شير كاكائو درست كند. در غير اينصورت يك شب وقتي به خانه بر مي گرديد مي بينيد كه طغيان كرده، شيركاكائو را روي تخت ريخته، دمپايي شما را پوشيده و از خانه بيرون مي رود. قطعاً پس از ازدواج براي خود حساب بانكي جداگانه اي دارد. او دوست دارد كه مردش بيرون از خانه كار كند. شايد مجبور شويد در منزل بمانيد و از نوزادتان نگهداري كنيد! او مي خواهد درخشش خود را حفظ كند و دوست ندارد كه ببيند با يك كهنه بچه از جلا افتاده است؟ از آنجا كه نظرش در باره همه چيز تغيير مي كند، گاهي دو رو به نظر مي رسد. گاهي نيز عمداً سعي مي كند، شما را عصباني كند. بهترين برخورد اين است كه يك كلمه هم حرف نزنيد و پيشنهاد نكنيد، چون مطمئناً بر خلاف نظر شما عمل خواهد كرد. او بچه ها را مثل هم تربيت مي كند. او مي تواند خيلي افراطي باشد و بدون هيچ نگراني در اتوبوس به بچه شير بدهد. او مي خواهد بچه ها را متناسب با قرن جديد تربيت كند و آنها را به مدارس خارجي بفرستد. دختر متولد اين برج تندر و صاعقه طالع بيني است.
مرد متولد بهمن جذاب ترين مرد در طالع بيني است. هم مرد و هم زن متولد اين برج مثل آهن ربا، مردم را به خود جذب مي كنند. آنها اغلب از سن چهل سالگي چاق مي شوند. مرد متولد اين برج از ويژگيهاي آسماني و هيكل خوبي برخوردار است و باعث مي شود كه خيلي ها دچار تپش قلب شوند. وقتي بفهمد او همان كسي است كه شما به دنبالش هستيد، در جهت مخالف شما مي دود. او را در هر گروه يا انجمني مي توانيد پيدا كنيد. مطمئن باشيد كه عضو هر گروهي باشد، به نحو شايسته اي عمل مي كند. در ضمن او روابط عمومي خوبي دارد و دوستان زيادي پيدا مي كند. بطور كلي او كسي است كه مي توانيد در حاليكه در گفتگوي مهمي شركت كرده، خوب گوش دهد و بفهمد كه در آن سر سالن چه اتفاقي مي افتد. او بسيار تيز بين است اما وقتي نوبت به مسايل عاشقانه مي رسد مثل خفاش كور مي شود. اما در مورد معجزه‏ات عقلاني صحبت كنيد، او بهترين است. پسرهاي متولد اين برج در سنين پايين خانه را ترك مي كنند تا بالهايشان را باز كنند و در آسمان پرواز كنند. آنها مي خواهند چيزهاي جديدي ياد بگيرند. اين مردان عاشق ورزش هستند، آنها از شطرنج لذت مي برند و از آنجا كه مي خواهند از مغزشان استفاده كنند، حتي ممكن است تمبر جمع آوري كنند . آنها دوست دارند كه ديدشان را وسيع تر كنند و براي شر و ور گفتن در مورد ديگران وقت ندارند. مرد متولد اين برج فوق العاده رك است. وقتي بدخلق است، به طعنه رك مي شود. در چنين مواقعي در مقابل اظهار نظرهاي او بايد پوست كلفت باشيد. گاهي آنقدر سرد و يك دنده مي شود كه بدجوري از دستش ناراحت مي شويد. بسياري از مردم با مردان متولد برج بهمن مشكل عاطفي پيدا كرده اند و پس از اين تجربه، غمگينتر و عاقلتر شده اند و قبول كرده اند كه شكست خورده اند.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترفندهای دنیای کامپیوتر (10)

نمایش زمان و تاریخ در Notepad
در زبانهای برنامه نویسی متغیر (
variable) یک عبارت شناخته شده و پر کاربرد است. به عنوان مثال شما در برنامه ی خود و در قسمت About نام و کمپانی کاربر جاری و یا تاریخ نصب را نمایش می دهید. این گزینه ها بر روی ویندوزها و در زمانهای مختلف متغیر است. این حالت برای نمایش تاریخ و زمان در برنامه ی Notepad نیز به صورت کاملا مخفی وجود دارد. با بهره گیری از این ترفند میتوانید تاریخ و زمان جاری را در لحظه ی باز کردن سند در محتوای آن ایجاد کنید. برای این منظور کافیست در فایل متنی و در بخش مورد نظر کلمه ی LOG. را تایپ و سند را ذخیره کنید. دقت کنید این کلمه در ابتدای سطر باشد. از این پس با باز کردن سند در سطر زیرین کلمه ی LOG. تاریخ و زمان سیستم درج می شود. برخی از برنامه نویسان این ویژگی را یک باگ در ویندوز و نرم افزار Notepad می دانند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانستنیها و مطالب خواندنی (25)

دنیای حیوانات

روباه پرنده
روباه پرنده نوعی خفاش است. سر این خفاش شباهت زیادی به سر روباه دارد، به همین سبب به این نام خوانده می‌شود. اکثر خفاش‌ها کوچک و شبیه موش هستند، ولی روباه پرنده اندازه سگی کوچک است. فاصله بین دو بال این جانور به 2 متر می‌رسد. رفتار و ویژگی‌های این خفاش‌ها بسیار شبیه به خفاش‌های معمولی است، با این تفاوت که آنها علاقه زیادی به میوه دارند و آفت باغ‌های میوه هستند. گونه‌های مختلفی از روباه‌های پرنده را می‌توان در مالزی، هند و سایر مناطق آسیا، جزایر اقیانوس هند و آرام یافت.

قوها
در صورت مرگ یک قو، جفت او آنقدر در کنار جسدش گریه می کند و باقی می ماند، تا جان خود را از دست بدهد. در صورت جان باختن یک قو توسط شکارچی، جفت حیوان جان باخته آنقدر برای شکارچی مزاحمت ایجاد می کند و راه او را مسدود می کند، تا وی مجبور به شلیک به سمت آن شود.
تجربه نشان داده است که در صورت موفق به فرار شدن شکارچی، قویی که جفت خود را در شکار از دست داده، بالای سر جنازه آن باز می گردد و با گریستن فراوان دور از دسترس، تا جایی که جان خود را از دست بدهد می گرید.
بيشتر معروف است كه در اغلب اوقات جفت قوها تا آخر عمر به هم وفاداتر باقي مي مانند و گفته مي شود كه اگر يكي از آنها بميرد، ديگری هیچگاه جفت گيري نخواهد کرد!!

آلپاكا
"آلپاکا" گونه اهلي شده، شترهاي جنوب آمريکا است که از گونه وحشي آلپاکاها گرفته شده است. ظاهر اين حيوان مانند گوسفند است، البته با رنگهايي متنوع و گردني بلندتر، در حاليکه گوسفندها تنها در رنگ سفيد پرورش داده مي شوند. آلپاکاها به صورت گله اي نگهداري مي شوند و در طول سال در ارتفاعات کوههاي آند، پروي جنوبي، بوليوياي شمالي و شيلي شمالي که 3500 الي 5000 متر بالاتر از سطح دريا هستند مي چرند. آلپاکا بسيار کوچکتر از لاما است و برخلاف آنها براي باربري مناسب نيستند، اما الياف فيبري در آنها با ارزش است که البته اين الياف پشمي نيستند.
بافتهايي را که ميتوان با استفاده از الياف اين حيوان بافت عبارتند از: پتو، ژاکت، کلاه، دستکش، روسري، انواع متنوعي از منسوجات و باراني در امريکاي جنوبي و ژاکت، جوراب و کت در ديگر قسمتهاي جهان.

ميمون شبگرد هندي
ميمون شبگرد هندي گونه مخصوصي از اين خانواده است. تکامل ژنتيکي اين ميمون سالها مورد بحث قرار داشت، تا آنکه آن را نزديک به گروه
simians طبقه بندي نمودند. ميمون شبگرد هندي چشماني درشت و پاهايي کشيده دارد. پاهايشان در امتداد استخوان قوزک پايشان است، که البته نامشان نيز بر همين اساس برگزيده شده است. اصولا حشره خوار هستند و حشرات را با پريدن بر روي آنها شکار مي کنند، اما از پرندگان و مارها نيز تغذيه مي کنند.
اين ميمونها در حين پريدن از درختي به درختي ديگر قادرند تا پرندگان را حتي در حال پرواز نيز شکار کنند. بارداري در اين حيوانات 6 ماه به طول مي انجامد و پس از آن تنها يک نوزاد به دنيا مي آورند. ميمون شبگرد هندي ذاتاً شبگرد است، اما مانند ديگر حيوانات شبگرد ممکن است برخي از اين ميمونها در روز نيز فعاليتهايي زیاد یا کم داشته باشند. با اين وجود بر خلاف ديگر حيوانات شبگرد فاقد روشنايي چشم در شب هستند. بعلاوه داراي ويژگيهاي استثنايي حيوانات شبگرد نيز هستند.

سوسمار گردن چين دار
نام سوسمار گردن چين دار يا اژدهاي چين دار به دليل وجود لايه اي از پوست ناهموار که معمولاً به سمت سر و گردن اين سوسمار تا شده انتخاب شده است. گردن اين حيوان توسط ستون فقرات بلند و غضروفي حمايت مي شود. اين سوسمار در هنگام ترس دهانش را کاملاً باز ميکند، به نحوي که دهان صورتي و زردش کاملاً نمایان مي شود، سپس پوست اطراف گردنش با باز مي کند به صورتيکه رنگ نارنجي کمرنگ آن مشخص شود. البته اين امر به تنظيم دماي بدن وي نيز کمک مي کند.
طول حيوان بالغ به 1 متر مي رسد و روي زمين چهار دست و پا راه مي رود. در هنگام خطر بر روي 4 پا مي دوند و نهايتاً بر روي پاهاي عقبي سرعت مي گيرند. جنس نر اين حيوان در دوران بلوغ و جواني به طور قابل ملاحظه اي از جنس ماده آن بزرگتر است. پوست دور گردن و صداي هيس هيس اين سوسمار به منظور ترساندن حيوانات شکارچي نيز کاربرد دارد. در هنگام حمله حيوانات شکارچي، سوسمار گردن چين دار با دو پاي خود از نزديکترين درخت بالا رفته و در بالاترين نقطه خود را مستتر مي سازد.

دلقك ماهي
آبزیان آب شور از لحاظ گوناگونی شکل و رنگ بسیار شگفت آورند و این شگفتی در مورد ماهیان صخره های مرجانی به اوج خود می رسد. یکی از ماهیان دوست داشتنی آکوآریوم دریایی، دلقک ماهی است که به لطف کارتون "در جستجوی نمو" شرکت دیزنی، برای همگان شناخته شده است.
گونه های زیادی از دلقک ماهیان امروزه شناسایی شده اند . اما گونه ای که ما در موردش صحبت می کنیم یا دلقک ماهی معمولی، در راسته سوف ماهی شکلان یا
Perciformes و خانواده شقایق ماهیان یا Pomacentridae (پوماسنتریده) و جنس و گونه Amphiprion ocellaris جای دارد.
البته گونه دیگری هم وجود دارد که بسیار شبیه به این ماهی است، ولی دلقک ماهی نارنجی نام دارد و اسم علمی اش
Amphiprion percula می باشد. نام عمومی این ماهی دلقک ماهی یا Clownfish (کلون فیش) یا شقایق ماهی است. علت نامگذاری دلقک ماهی به دلیل رنگ آمیزی بدن این ماهی و علت نام گذاری شقایق ماهی به علت همزیستی این ماهی با شقایق دریایی است. جالب است که این ماهی نسبت به تنتاکولهای سمی شقایق دریایی مقاوم است. برخی دانشمندان بر این عقیده اند که موکوس ویژه ای که روی بدن این ماهی وجود دارد باعث این مقاومت می شود.

لاک پشت‌ها
لاک پشتهای آبی بیش از 200 میلیون سال قدمت دارند. آنها قبل از پستانداران، پرندگان، کروکودیلها، مار و حتی مارمولکهای امروزی می‌زیستند. لاک پشتهای آبیِ نخستین، دندان داشتند و سرشان را هم نمی توانستند جمع کنند و به داخل لاک ببرند. یک مورد ثبت شده و مستند از طول عمر مربوط به لاک پشت هندی عظیم الجثه‌ای است که حدود 200 سال عمر نموده است. لاک پشتها همه جا بجز قطب جنوب زندگی میکنند. اگر چه لاک پشتها سرما را بخوبی تحمل نمی کنند، اما نوعی لاک پشت از جنس
Emydoidea به نام Blandig’s Turtle در زیر یخها هم شنا میکرده است. تنوع گونه‌ای لاک پشتها در آمریکای شمالی بسیار بیشتر از اروپا است. لاک این حیوان را Carapace و محافظ شکم در زیر بدن که شبیه لاک است را Plastron می گویند. لاک از بیش از 60 استخوان مختلف که همگی به هم وصل شده‌اند، ساخته شده است. پوششی از صفحات مجزا به نام (scutes) لاک را پوشانده و این پوشش که از پوست مشتق شده قدرت و محافظت بیشتری به لاک می‌بخشد. لاک حیوانات خاکزی بلندتر است تا از خطر حیوانات شکارچی و آرواره‌های قوی آنها در امان باشد، در صورتیکه در نوع آبزی آن صاف و پهن‌تر است. اغلب لاک پشتها در اندامهای خود دارای پنج انگشت هستند، البته موارد استثنایی هم از 4 یا حتی 3 انگشتی وجود دارد. لاک پشتها قدرت بینایی خوبی دارند و حس بویایی آنها هم بسیار قوی است. حس شنوایی و لامسه آنها هم خوب است و حتی لاک هم پایانه‌های عصبی دارد. برخی از لاک پشتهای آبی از طریق پوست گردنشان یا ناحیه کلوآک، اکسیژن را جذب میکنند و قادرند مدت زمانی قابل توجه زیر آب غوطه‌ور بمانند و به خواب زمستانی فرو بروند.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیا می دانید که (9)

* ماهي اصلا پلك ندارد و نميتواند هنگام خواب چشمهايش را ببندد.

* زنبورها براي جمع كردن یک كيلو عسل بايد شهد ده ميليون گل را جمع كند.

* شكم عنكبوت آبي انقدر كوچك است كه روده هايش درون پاهايش قرار دارد.

* اولين ارتش سواره نظام در دنيا با 115 سرباز، توسط سام ايراني اختراع شد.

* كورش كبير در شوروي سابق شهري ساخت به نام كورپوليس كه خجند امروزي نام دارد.

* اولين هنرستان فني در ايران توسط كورش كبير در شوش جهت تعليم فن و هنر ساخته شد.

* ديوار چين از روي ديواري كه كورش در ايران براي جلوگيري از تهاجم ساخت، ساخته شد.

* اولين مردماني كه به کروی بودن زمين پي بردند، ايرانيان بودند.

* اولين مردماني كه زغال سنگ را كشف كردند، ايرانيان بودند.

* اولين مردماني كه سکه را در جهان ضرب كردند، ايرانيان بودند.

* اولين مردماني كه آتش را در جهان كشف كردند، ايرانيان بودند.

* اولين مردماني كه مقياس سنجش اجسام را ایجاد كردند، ايرانيان بودند.

* اولين مردماني كه كشاورزي را جهت كاشت و برداشت كشف كردند، ايرانيان بودند.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داستانهای کوتاه و حکایات آموزنده (9)

شکار پلنگ
یک يه مرد ۸۰ ساله ميره پيش دكترش براي چكآپ. دكتر ازش در مورد وضعيت فعليش مي پرسه و پيرمرد با غرور جواب ميده: هيچوقت به اين خوبي نبودم. تازگيا با يه دختر ۲۵ ساله ازدواج كردم و حالا هم باردار شده و كم كم داره موقع زايمانش مي رسه. نظرت چيه دكتر؟
دكتر چند لحظه فكر ميكنه و ميگه: خب… بذار يه داستان برات تعريف كنم. من يه نفر رو مي شناسم كه شكارچي ماهريه. اون هيچوقت تابستونا رو براي شكار كردن از دست نميده. يه روز كه مي خواسته بره شكار از بس عجله داشته اشتباهي چترش رو به جاي تفنگش بر ميداره و ميره توي جنگل. همينطور كه ميرفته جلو يهو از پشت درختها يه پلنگ وحشي ظاهر ميشه و مياد به طرفش. شكارچي چتر رو مي گيره به طرف پلنگ و نشونه مي گيره و بنگ! پلنگ كشته ميشه و ميفته روي زمين!
پيرمرد با حيرت ميگه: اين امكان نداره، حتما يه نفر ديگه پلنگ رو با تير زده!
دكتر يه لبخند ميزنه و ميگه: منم همين فکرو می کنم!

ارزش اسکناس
یک سخنران معروف در مجلسی که دویست نفر در آن حضور داشتند، یک اسکناس بیست دلاری را از جیبش بیرون آورد و پرسید: چه کسی مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ دست همه حاضرین بالا رفت. سخنران گفت: بسیار خوب، من این اسکناس را به یکی از شما خواهم داد ولی قبل از آن میخواهم کاری بکنم و سپس در برابر نگاه‏های متعجب، اسکناس را مچاله کرد و باز پرسید: چه کسی هنوز مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ و باز دستهای حاضرین بالا رفت. این بار مرد، اسکناس مچاله شده را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد و با کفش خود آنرا روی زمین کشید. بعد اسکناس را برداشت و پرسید: خوب، حالا چه کسی حاضر است صاحب این اسکناس شود؟ و باز دست همه بالا رفت.
سخنران گفت: دوستان، با این بلاهایی که من سر اسکناس آوردم، از ارزش اسکناس چیزی کم نشد و همه شما خواهان آن هستید. و ادامه داد: در زندگی واقعی هم همین‏طور است، ما در بسیاری موارد با تصمیماتی که میگیریم یا با مشکلاتی که روبه‏رو میشویم، خم میشویم، مچاله میشویم، خاک‏آلود میشویم و احساس میکنیم که دیگر پشیزی ارزش نداریم، ولی اینگونه نیست و صرف‏نظر از اینکه چه بلایی سرمان آمده است، هرگز ارزش خود را از دست نمیدهیم و هنوز هم برای افرادی که دوستمان دارند، آدم پر ارزشی هستیم.

طوطی سخنگو
خانمي یک طوطي خريد، اما روز بعد آن را به مغازه برگرداند. او به صاحب مغازه گفت: اين پرنده اصلا صحبت نمي کند. صاحب مغازه با تعجب پرسيد: آيا در قفس طوطی آينه اي هست؟ طوطيها عاشق آينه هستند، آنها تصويرشان را در آينه مي بينند و شروع به صحبت مي کنند. آن خانم يك آينه خريد و رفت. روز بعد باز آن خانم برگشت و گفت: طوطي هنوز صحبت نمي کند. صاحب مغازه پرسيد: نردبان چه؟ آيا در قفسش نردباني هست؟ طوطيها عاشق نردبان هستند. آن خانم يك نردبان خريد و رفت. اما روز بعد باز هم آن خانم آمد. صاحب مغازه گفت: آيا طوطي شما در قفسش تاب دارد؟ صاحب طوطیگفت: نه؟! صاحب مغازه گفت: خوب مشكل همين است. به محض اينكه شروع به تاب خوردن کند، حرف زدنش تحسين همه را بر مي انگيزد. آن خانم با بي ميلي يك تاب خريد و رفت. وقتي آن خانم روز بعد وارد مغازه شد، چهره اش کاملاً تغيير کرده بود. او گفت: طوطي مرد.
صاحب مغازه شوکه شد و گفت: واقعا متاسفم، آيا او يك کلمه هم حرف نزد؟ آن خانم پاسخ داد: چرا! درست قبل از مردنش با صدايي ضعيف از من پرسيد که آيا در آن مغازه، غذايي براي طوطي ها نمي فروختند؟

زندگی خوش

يك تاجر آمريكايى نزديك يك روستاى مكزيكى ايستاده بود كه يك قايق كوچك ماهيگيرى كه توش چند تا ماهى بود از بغلش رد شد! از مكزيكى پرسيد: چقدر طول كشيد كه اين چند تارو بگيرى؟
مكزيكى: مدت خيلى كمى!
آمريكايى: پس چرا بيشتر صبر نكردى تا بيشتر ماهى گيرت بياد؟
مكزيكى: چون همين تعداد هم براى سير كردن خانواده‌ام كافيه!
آمريكايى: اما بقيه وقتت رو چيكار ميكنى؟
مكزيكى: تا ديروقت ميخوابم! يك كم ماهيگيرى ميكنم!با بچه‌هام بازى ميكنم! با زنم خوش ميگذرونم! بعد ميرم تو دهكده می چرخم! با دوستام شروع ميكنيم به گيتار زدن و خوشگذرونى! خلاصه مشغولم با اين نوع زندگى!
آمريكايى: من توي هاروارد درس خوندم و ميتونم كمكت كنم! تو بايد بيشتر ماهيگيرى بكنى! اونوقت ميتونى با پولش يك قايق بزرگتر بخرى و با درآمد اون چند تا قايق ديگه هم بعدا اضافه ميكنى. اونوقت يك عالمه قايق براى ماهيگيرى دارى!
مكزيكى: خب! بعدش چى؟
آمريكايى: بجاى اينكه ماهى‌هارو به واسطه بفروشى اونارو مستقيما به مشتریها ميدى و براى خودت یه كار و بار درست و درمون درست ميكنى، بعدش كارخونه راه ميندازى و به بر توليداتش نظارت مي كنى، اين دهكده كوچيك رو هم ترك ميكنى و ميرى مكزيكو سيتى، لوس آنجلس و از اونجا هم نيويورك. اونجاس كه دست به كارهاى مهمتر هم ميزنى ...
مكزيكى: اما آقا! اينكار چقدر طول ميكشه؟
آمريكايى: پانزده تا بيست سال! اما اگه زرنگ باشی می تونی ده ساله بار خودت ببندی!
مكزيكى: اما بعدش چى آقا؟
آمريكايى: بهترين قسمت همينه! موقع مناسب كه گير اومد، ميرى و سهام شركتت رو به قيمت خيلى بالا ميفروشى. اينكار ميليونها دلار برات عايدى داره!
مكزيكى: ميليونها دلار؟؟؟ خب بعدش چى؟
آمريكايى: اونوقت بازنشسته ميشى! ميرى به يك دهكده ساحلى كوچيك! جايى كه ميتونى تا ديروقت بخوابى! ماهيگيرى كنى! با بچه هات بازى كنى! با زنت خوش باشى! بری با دوستات گيتار بزنى و خوش باشی دیگه!

دعا
روزي سگی از کنار چند گربه گذشت. چون به آنها نزديك شد، دريافت که به او هيچ توجهي نمي کنند، لذا از کارشان شگفت زده شد و ايستاد. در اين اثنا گربه اي تنومند که آثار هيبت و بزرگي بر چهره اش بود به دوستانش نگاه کرد و گفت: گربه ها! همواره دعا کنيد، زيرا اگر دعاي خود را با شدت بسيار تكرار نمائيد، درخواستتان استجابت مي شود و از آسمان موش مي بارد!
سگ با شنيدن اين پند در دل خود خنديد و در حالي که از آنان روي می گرداند، با خود چنين گفت: در درك آنچه در کتابها هست، کودن تر از اين گربه ها نيست. مگر در کتابها نخوانده اند که آنچه با راز و نياز و دعا از آسمان فرود مي آيد، استخوان است و نه موش؟!

یک چشم
مادر من فقط یك چشم داشت. من از اون متنفر بودم. اون همیشه مایه خجالت من بود. اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت. یك روز اومده بود دم در مدرسه که منو با خود به خونه ببره. خیلی خجالت كشیدم. آخه اون چطور تونست این كار رو بامن بكنه ؟ به روی خودم نیاوردم، فقط با تنفر بهش یه نگاه كردم و فورا از اونجا دور شدم. روز بعد یكی از همكلاسی ها منو مسخره كرد و گفت هووو ... مامان تو فقط یك چشم داره. فقط دلم میخواست یك جوری خودم رو گم و گور كنم. كاش زمین دهن وا میكرد و منو...
كاش مادرم یه جوری گم و گور میشد...
روز بعد بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو شاد و خوشحال كنی چرا نمی میری ؟ اما اون هیچ جوابی نداد. حتی یك لحظه هم راجع به حرفی كه زدم فكر نكردم، چون خیلی عصبانی بودم. احساسات اون برای من هیچ اهمیتی نداشت. دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ كاری با اون نداشته باشم. سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم. اونجا ازدواج كردم، واسه خودم خونه خریدم، زن و بچه و زندگی...
از زندگی، زن و بچه ها و آسایشی كه داشتم خوشحال بودم، تا اینكه یه روز مادرم اومد به دیدن من. اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو. وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد كشیدم كه چرا خودش رو دعوت كرده كه بیاد اینجا، اونم بی خبر!
با عصبانیت گفتم: چطور جرات كردی بیای به خونه من و بچه ها مو بترسونی؟! گم شو از اینجا! همین حالا.
اون به آرامی جواب داد: اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینكه آدرس رو عوضی اومدم، و بعد فورا رفت و از نظر ناپدید شد.
یك روز یك دعوت نامه اومد در خونه مون در سنگاپور برای شركت در جشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه، ولی من به همسرم به دروغ گفتم كه به یك سفر كاری میرم. بعد از مراسم، رفتم به اون كلبه قدیمی خودمون، البته فقط از روی كنجكاوی. همسایه ها گفتن كه اون مرده. ولی من حتی یك قطره اشك هم نریختم. اونا یك نامه به من دادند كه اون ازشون خواسته بود كه به من بدن. سلام عزیزترین کس من. من همیشه به فكر تو بوده ام، منو ببخش كه بی خبر به خونتون اومدم و بچه ها تو ترسوندم، خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میآی اینجا، ولی من ممكنه كه نتونم از جام بلند شم و بیام تورو ببینم. از اینكه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم. آخه میدونی وقتی تو خیلی كوچیك بودی، تو یه تصادف یك چشمت رو از دست دادی، به عنوان یك مادر نمی تونستم تحمل كنم تو فقط یک چشم داشته باشی. بنابراین چشم خودم رو دادم به تو. برای من اقتخار بود كه پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیا رو بطور كامل ببینه. منو ببخش!

حکايت شرلوک هلمز
شرلوک هلمز، کارآگاه معروف، و معاونش واتسون رفته بودند صحرانوردي و شب هم چادري زدند و زير آن خوابيدند. نيمه هاي شب هلمز بيدار شد و آسمان را نگريست. بعد واتسون را بيدار کرد و گفت: نگاهي به بالا بينداز و به من بگو چه مي بيني؟
واتسون گفت: ميليون ها ستاره مي بينم.
هلمز گفت: چه نتيجه اي مي گيري؟.
واتسون گفت: از لحاظ روحاني نتيجه مي گيرم که خداوند بزرگ است و ما چقدر در اين دنيا حقيريم. از لحاظ ستاره شناسي نتيجه مي گيرم که اوایل تابستان است چون زهره در برج مشتري ست. از لحاظ فيزيکي نتيجه مي گيرم که ساعت حدود سه نيمه شب است چون مريخ در محاذات قطب است.
شرلوک هلمز قدري فکر کرد و گفت: واتسون! تو احمقي بيش نيستي! نتيجه ي اول و مهمي که بايد بگيري اين است که چادر ما را دزديده اند.

صفات مداد
پسری از پدر بزرگش پرسید: پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟
پدربزرگ پاسخ داد: درباره تو پسرم، اما مهمتر از آنچه می نویسم، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد بشوی!
پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد، اما چیز خاصی در آن ندیدو گفت: اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام.
پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی:
صفت اول: می توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد.
صفت دوم: باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیزتر می شود (و اثری که از خود به جا می گذارد ظریفتر و بهتر است) پس بدان که باید رنجهایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان والاتری شوی.
صفت سوم: مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بسیار خوبی است، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری، مهم است.
صفت چهارم: چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت را اصلاح کنی. اگر چه ظاهر زیبا نیز مهم است.
و صفت پنجم: همیشه اثری از خود به جا می گذارد. پس بدان هر کار در زندگی ات می کنی، ردی از تو به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی، هشیار باشی و بدانی چه می کنی.

پدر
وقتي 4 ساله بودم: بابام هر كاري مي تونه انجام بده.
وقتي 5 ساله بودم: بابام خيلي چيزها مي دونه.
وقتي 6 ساله بودم: بابام از باباي تو باهوش تره.
وقتي 8 ساله بودم: بابام هر چيزي رو که دقيقا نمي دونه.
وقتي 10 ساله بودم: در گذشته (زماني كه بابام بزرگ مي شد) اوضاع کلا فرق داشت.
وقتي 12 ساله بودم: خوب طبيعيه پدر در آن مورد چيزي نمي دونه، اون براي به خاطر آوردن كودكيش خيلي پير است.
وقتي 14 ساله بودم: به پدر توجه نكن، اون خيلي قديمي فكر مي كنه.
وقتي 20 ساله بودم: قصد جسارت ندارم،ولی افکار پدر پوشیده است!
وقتي 25 ساله بودم: پدر كمي درباره آن اطلاع دارد. بايد اينطور باشد، چون او تجربه ي زيادي دارد.
وقتي 35 ساله بودم: بدون مشورت با پدر كوچك ترين كاري نمي كنم.
وقتي 40 ساله بودم: متعجبم كه پدر چگونه اين جريان را حل كرد. او خيلي عاقل و دانا بود و دنيايي تجربه داشت.
وقتي 50 ساله بودم: اگر پدر اينجا بود همه چيز را در اختيار او قرار مي دادم و دراين باره با او مشورت مي كردم. خيلي بد شد كه نفهميدم او چقدر فهميده بود. مي توانستم خيلي چيزها از او ياد گيرم.

فلمينگ
کشاورزی فقير از اهالی اسکاتلند فلمينگ نام داشت. يک روز، در حالی که به دنبال امرار معاش خانواده‌اش بود، از باتلاقی در آن نزديکی صدای درخواست کمک را شنيد، وسايلش را بر روی زمين انداخت و به سمت باتلاق دويد. پسری وحشت زده که تا کمر در باتلاق فرو رفته بود، فرياد می‌زد و تلاش می‌کرد تا خودش را آزاد کند. فارمر فلمينگ او را از مرگی تدريجی و وحشتناک نجات داد. روز بعد، کالسکه‌ای مجلل به منزل محقر فارمر فلمينگ رسيد. مرد اشراف‌زاده خود را به عنوان پدر پسری معرفی کرد که فارمر فلمينگ نجاتش داده بود. اشراف زاده گفت: می‌خواهم جبران کنم شما زندگی پسرم را نجات دادی.
کشاورز اسکاتلندی جواب داد: من نمی‌توانم برای کاری که انجام داده‌ام پولی بگيرم.
در همين لحظه پسر کشاورز وارد کلبه شد.
اشراف‌زاده پرسيد: پسر شماست؟
کشاورز با افتخار جواب داد: بله.
اشراف زاده گفت: با هم معامله می‌کنيم. اجازه بدهيد او را همراه خودم ببرم تا تحصيل کند. اگر شبيه پدرش باشد، به مردی تبديل خواهد شد که تو به او افتخار خواهی کرد.
پسر فارمر فلمينگ از دانشکده پزشکی سنت ماری در لندن فارغ التحصيل شد و پس از کسب افتخارات متوالی، سرانجام به عنوان سِر الکساندر فلمينگ کاشف پنسيلين مشهور شد. سال‌ها بعد، پسر همان اشراف‌زاده به ذات الريه مبتلا شد و توسط پنی سیلین نجات یافت.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانستنیها و مطالب خواندنی (24)

ساخت اولين ساعت مچی با قطعاتی از فضا
زمانی که شرکت ساعت سازی سوئیسی "رومن ژروم" تصمیم گرفت خود را با استفاده از نوآوری هایی منحصر به فرد مانند سری ساعتهای "دی ان ای تایتانیک" که با استفاده از فولاد کشتی تایتانیک تولید شده بود، از دیگر شرکتهای ساعت سازی متفاوت سازد، میزان موفقیت خود را تخمین زده بود. این شرکت در ادامه ارائه نمونه ساعتهای منحصر به فرد خود، ساعتی را با استفاده از غبارهای کیهانی سیاره ماه، به همراه قطعاتی از فضاپیمای آپولو 14، شاتل فضایی سایوز و ایستگاه بین المللی ارائه کرده است.
قیمت سری
Moon Dust-DNA این شرکت از 15 هزار دلار تا 500 هزار دلار اعلام شده و تعداد تولید آن متناسب با سال 1969 - سالی که نیل آرمسترانگ برای اولین بار بر کره ماه پا گذاشت - خواهد بود. به گفته مقامات این شرکت قدم گذاشتن بر روی خاک کره ای دیگر در آن زمان و تا کنون یکی از بزرگترین حوادثی بوده است که در میان نوع بشر رخ داده و به همین دلیل می توانست ایده ای مناسب برای تولید سری جدید ساعتهای این شرکت باشد.
صفحه این ساعتهای زیبا و هیجان انگیز دارای اعداد و حفره هایی است که درون آنها از غبارهای سیاره ماه که از صخره‌ای که از اولین بازدید بشر از ماه به زمین آورده شده انباشته شده است. بدنه ساعت از فولاد فضاپیمای آپولو 11 و بند آن با استفاده از الیاف لباسهای مورد استفاده فضانوردان در ایستگاه بین المللی تولید شده است. بر اساس گزارش گیزمگ، اولین نمونه ساعتهای
Moon Dust-DNA در بزرگترین نمایشگاه سالانه صنایع ساعت و جواهرات در ماه مارچ 2009 ارائه خواهد شد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 12 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

متن زیر باور کردنی نیست:



اقدامات هولناک یک صهیونیست که برای او تفریح محسوب می شد





موسسه «سكوت را بشكنيم»، يك موسسه يهودي فرهنگي است كه به انتشار خاطرات سربازان و فرماندهان در جنگ هاي گوناگون صهيونيست ها با فلسطيني ها دست مي زند و اميدوار است، با انتشار اين خاطرات، وجدان انساني جنايتكاران بيدار شده و كمتر به جنايت بينديشند/ زايشگاه هم عجب جايي است؛ محل توليد فلسطيني، محل توليد دشمن ما، محل تولد كودكاني كه تا ده سال ديگر از زندگي فقط سنگ را مي شناسند كه بايد به ما پرتاب كنند...


سرویس بین الملل ـ روزنامه «اينديپندنت» با انتشار خاطرات سربازان اسرائيلي در كرانه باختري رود اردن عمق جنايات صهيونيست ها را به نمايش گذاشت.

به گزارش «تابناک»، اين خاطرات را موسسه يهودي «سكوت را بشكنيم» منتشر كرده و با اين كار، مدعي است كه وجدان جنايتكاران اندكي آرام خواهد شد. این خاطرات بدون هیچ توضیحی، خود نشانگر عمق فجایع رخ داده در سرزمین فلسطین توسط صهیونیست هاست.

در بخشي از خاطرات يك سرباز اسرائيلي در جريان جنگ غزه در سال 2008 آمده است: احساس خستگي مي كردم. مدتي بود تفريح نكرده بودم. چند روزي بود كه فقط مي خواستم استراحت كنم. ناگهان تصميم به كاري خنده دار گرفتم ... يك بمب پشت در خانه يك فلسطيني قرار دادم و چاشني آن را فعال كردم. مادر وارد خانه شد و با انفجار بمب تكه هاي بدن او به ديوار پخش شد... كودكان او با ديدن اين صحنه نمي گريستند و فقط چشم هايشان باز بود و پلك نمي زدند ... خيلي خنديديم!

او در ادامه خاطرات خود می گوید: يك بار ديگر پدر يك دختر سيزده ساله فلسطيني را كه كشته شده بود، از درب پشت خانه به اتاق خوابش برديم و او را روي تخت خواب خوابانديم ... تصور كنيد دخترك با ديدن جسد له شده پدر در رختخواب چگونه گريه مي كرد!

این سرباز صهیونیست در بخش های دیگری از خاطراتش با افتخار می نویسد: ديدن انفجار گلوله توپ روي كودكستان هم جالب است. من گزارش آن را براي پدرم هم فرستادم او هم مرا تشويق كرد.

با دوستم كه روي يك تانك خدمت مي كردم، تماس گرفتم و نقطه مشتركي در فضاي يك كودكستان در غزه را نشانه رفتيم و همزمان گلوله تانك را شليك كرديم، دو گلوله در وسط روز در آسمان به يكديگر برخورد كردند و صداي انفجار آن كودكان را به صحن كودكستان كشاند. من بيشتر از كودكان ترسيدم، اما خود را خيس نكردم، ولی در عوض یقین دارم که بیست كودك فلسطینی آن روز كه به خانه هايشان رفتند، شلوارشان خيس بود! ...اين هم جالب است و تجربه اي تكرار نشدني.
زايشگاه هم عجب جايي است؛ محل توليد فلسطيني، محل توليد دشمن ما، محل تولد كودكاني كه تا ده سال ديگر از زندگي فقط سنگ را مي شناسند كه بايد به ما پرتاب كنند، ترساندن پرستارهاي زايشگاه ها و زنان باردار فلسطيني، تنها در زايشگاه ممكن است، در زايشگاه مي توان صحنه هايي آفرید كه در هيچ جاي دنيا امكان تكرار آن نيست!

گفتنی است، موسسه «سكوت را بشكنيم»، يك موسسه يهودي فرهنگي است كه به انتشار خاطرات سربازان و فرماندهان در جنگ هاي گوناگون صهيونيست ها با فلسطيني ها دست مي زند و موسس اين انتشارات، اميدوار است با انتشار اين خاطرات وجدان انساني جنايتكاران بيدار شده و كمتر به جنايت بينديشند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شغل های آینده بشر!
به یاد دارید در زمان کودکی چند بار از شما پرسیده شده “دوست دارید چکاره شوید؟” و به یاد دارید چند بار شغل مورد علاقه خود را تغییر داده اید؟ پزشک، خلبان و مهندس شغلهای محبوب زمان کودکی هستند اما دیگر دوران انتخاب این نوع مشاغل کلیشه‌ای به پایان رسیده است.
کودکان نسلهای جدید باید مشاغلی متناسب با آینده‌ای که پدران و مادرانشان در حال ساخت آن هستند، انتخاب کنند، شغلی متناسب با پیشرفتهای فضایی، پزشکی، رایانه‌ای و مهندسی. برای مثال “طراحی اندامهای بدن” یکی از مشاغلی است که در آینده‌ای نه چندان دور و با پیشرفت رو به رشد و لحظه به لحظه دانش سلولهای بنیادین به زودی به مشاغل پر طرفدار تبدیل خواهد شد.شاید بخواهید نگاهی به لیست مشاغلی که در آینده از بازار کاری داغی برخوردار خواهند بود، بیاندازید:

خلبان فضایی


شغل: خلبانی و راندن شاتلهای فضایی به میان فضا
زمان احتمالی استخدام: سال 2020
گرایش: شرکت Virgin Galactic در نظر دارد اولین پرواز توریستی فرامداری خود را تا سال 2012 و با بلیطهای 200 هزار دلاری آغاز کند. با وجود رقابتی که میان شرکتهای مختلف وجود دارد، این قیمت به زودی کاهش پیدا خواهد کرد به اندازه‌ای که امکان پرواز روزانه شاتلها با هدف توریسم، معدن یابی و تحقیقات علمی به فضای خارج به سوی ماه و اخترواره‌ها به وجود خواهد آمد. در این شرایط خلبانهای تجاری فضایی به شدت محبوب و مشهور خواهند شد.
تحصیلات: مدرسه هوانوردی یا نیروی هوایی. همچنین به لابراتوار زیر آبی شبیه ساز فضا در ناسا نیز سری بزنید.

مهندس مهاجرت حیوانات


شغل: ایجاد زیستگاه‌های جدید برای جانداران
زمان احتمالی استخدام: سال 2030
گرایش: در حال حاضر بسیاری از زیستگاه‌ها با سرعتی بیشتر از مدت زمان مورد نیاز برای تکامل یک گونه زیستی در حال تخریبند. اما انتقال دادن جانداران به زیستگاه‌های جدید می‌تواند آنها را نجات دهد. پس از تصمیم گیری برای نوع زیستگاه هر یک از گونه ها، برای انتقال جانداران به یک طرح مهاجرتی برنامه ریزی شده نیاز است، نه اینکه یک جفت از هر جانداری را در گوشه‌ای از جهان رها کرد تا زندگی کنند. برای مثال فعالان زیست محیطی که به تازگی زیستگاه جدیدی برای پروانه‌ها یافته و آنها را انتقال داده اند از تصاویر هوایی و بررسی نقشه‌های محلی به منظور انتخاب منطقه‌ای بر اساس استاندارد زندگی این حشرات حساس استفاده کرده اند.
تحصیلات: ورود به گروه‌هایی مانند “سازمان دهندگان مهاجرت جانداران”.

التیام دهنده جنین


شغل: درمان اختلالات جسمی قبل از تولد
سال احتمالی استخدام: 2020
گرایش: روزگاری بود که در آن جراحی جنین کاملا غیر قابل تصور بود. اکنون پزشکان می‌توانند اختلالات ستون فقرات را در جنین‌ها با جراحی ترمیم کنند و از سویی دیگر دانشمندان مشغول آزمایش بر روی شیوه‌های درمانی سلول‌های بنیادین و ژنتیکی در موشهای باردار هستند. به زودی راه اندازی بانکهای دی ان‌ای مربوط به بیماری‌های کودکان می‌تواند به درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، اوتیسم و دیابت در رحم مادر کمک کند.
تحصیلات: حضور در مراکز رو به رشد درمانهای جنینی مانند بیمارستان کودکان در فیلادلفیا یا بوستون.

پیشگوی همه کاره


شغل: تحلیل داده‌ها برای پیش بینی آینده
زمان استخدام: 2015
گرایش: شورای کار آمریکا تخمین زده است که تا سال 2018 تعداد دانشجویان شاغل 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. با در نظر گرفتن رشد اطلاعاتی، افزایش بارگذاری اطلاعات اینترنتی و گسترش بیلبوردهای تبلیغاتی با توانایی تشخیص چهره، نیاز به افرادی که بتوانند شیوه انتقال اطلاعات مختلف را برای تاثیرگذاری بیشتر انتخاب کنند به وجود خواهد آمد. تجارتهای مختلف به چنین تحلیلهای اطلاعاتی نیازمند خواهند شد. داده‌های خام به مواد اولیه ضروری و تحلیلگر این داده‌ها به سهامداران اطلاعاتی تبدیل خواهند شد که حقوق انحصاری تجارتهای مختلف را در ازای سهام داده‌ها مبادله خواهند کرد.
تحصیلات: علوم رایانه‌ای یا آمار و سپس حضور در رشته‌های تخصصی پیش بینی در دانشگاهی مانند دانشگاه دی پائول.

طراح اندامهای بدن


شغل: ساخت اندامهای بدن
سال استخدام: 2020
گرایش: در آمریکا هر 90 دقیقه یک نفر در انتظار دریافت اندام پیوندی جان خود را از دست می‌دهد. با توجه به دو برابر شدن جمعیت چنین کشوری تا سال 2050، باید انتظار مشکلات بیشتری را در زمینه کمبود اندامهای داخلی بدن داشت. تا سال آینده شرکتی مانند شرکت tengion اندامهای ساده‌ای مانند مثانه را به صورت تجاری ارائه خواهد کرد. اما هنوز مشکلاتی بر سر راه ساخت اندامهای پیچیده تری مانند کلیه و قلب از سلولهای بدن خود بیمار وجود دارد.
تحصیلات: حضور در رشته مهندسی بیولوژیکی به منظور رشد و ساخت اندامها و نسوج طبیعی بدن در آزمایشگاه ها.

متخصص تعامل انسانها و روباتها


شغل: کمک به انسانها و روباتها تا با یکدیگر کنار بیایند.
سال استخدام: 2030
گرایش: روباتهای پرستار زمانی که نتوانند نیشخند بیمار خود را درک کنند قادر به کمک کردن به او نخواهند بود. نیاز به روباتهای کارگر هوشمند به منظور اطمینان از عملکرد بی نقص آنها در جهان انسانها، به شدت احساس می‌شود و پس از خلق چنین روباتهایی باید به آنها و به انسانها کمک کرد تا با یکدیگر کنار بیایند. از آنجایی که تولید گسترده چنین روباتهایی می‌تواند منجر به محدود شدن روابط انسانها با یکدیگر شود، به افراد متخصصی نیاز پیدا خواهد شد تا بتوانند توانایی‌های اجتماعی و روباتیک انسانها را بهبود بخشیده و ترمیم کنند.
تحصیلات: تحصیل در رشته هوش مصنوعی در دانشگاهی مانند MIT، کارنگی ملون یا استنفورد.
نگهبان جهان

شغل: دیدن همه چیز با کمک ماهواره ها


زمان استخدام: 2030
گرایش: در حال حاضر ماهواره‌های چند طیفی می‌توانند شهرهای باستانی و مدفون شده را کشف کنند و یا تاثیر حرارت، جمعیت و یا پوشش‌های زمینی را بر گسترش بیماری‌ها ردیابی کنند. با بهبود یافتن تصویر برداری ماهواره ای، فضانوردان بیشتری قادر خواهند بود با ابزاری قدرتمند و دقیق مشابه گوگل ارث به زمین نگاه کنند.
تحصیلات: باستان شناسی یا فیزیک زمین شناسی و تصویربرداری زمینی در دانشگاه ویسکونزین
معمار کیهانی

شغل: ساخت پایگاه‌های فضایی


سال استخدام: 2025
گرایش: اوباما گفته است فضانوردان تا سال 2025 به یک اخترواره خواهند رسید. بر این اساس به زودی امکان استخراج فلزهای ارزشمند از دل مریخ و ساخت توقف گاه‌هایی در این سیاره به وجود خواهد آمد؛ پروژه‌هایی که نیازمند ساختمانها و ابزار نقلیه با توانایی فعالیت در حرارت زیر صفر و تابشهای شدید کیهانی خواهند بود. یافتن روشهایی برای زنده نگه داشتن انسانها در چنین شرایطی می‌تواند به زمینیان نیز کمک کند.
تحصیلات: کسب درجه دکتری در رشته معماری فضایی که در حال حاضر تنها در دانشگاه هوستون تدریس می‌شود.

متخصص و کارگر گداخت هسته‌ای


شغل: راه اندازی رآکتورهای گداخت هسته ای
سال استخدام: 2025
گرایش: زمانی که در سال 2019 پروژه ITER در فرانسه راه اندازی شود، اولین رآکتور حرارتی با امکان ذوب کردن هسته اتمها برای ایجاد انرژی محض خواهد بود. در صورت عملی شدن این پروژه در حدود پنج نیروگاه اینچنینی قادر خواهند بود انرژی مورد نیاز شهر نیویورک را در پر مصرف ترین ساعات تامین کنند و به این شکل مشاغل در زمینه گداخت هسته‌ای افزایش یافته و مشاغلی مانند فیزیکدان تشخیصی گسترش خواهند یافت.
تحصیلات: دوره تابستانی Burning Plasma ITER در آمریکا را بررسی کنید.

هکر افکار


شغل: خواندن افکار دیگران
سال استخدام: 2030
گرایش: سال گذشته برای اولین بار درخواست معرفی اسکن دروغ سنج MRI به عنوان شاهد یک پروند ارائه شد. با وجود رد شدن این درخواست به دلیل پشتیبانی ضعیف علمی، تکنیکهای ذهن خوانی رو به رشد گذاشته اند. دانشمندان در دانشگاه برکلی اکنون به راحتی می‌توانند با اسکن کردن ذهن، آنچه فرد می‌بیند را بازسازی کنند و در ادامه خاطرات، رویاها و افکار قابل بازسازی خواهند بود. سطوح تعاملی مغز و رایانه نیز در دست تکمیل قرار دارند و در این شرایط زمینه‌های تحقیقاتی از قبیل روان درمانی نیازمند متخصصانی خواهد بود که قادرند ذهن را بخوانند.
تحصیلات: عصب شناسی و علوم رایانه‌ای در کنار هم.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترین کلمه

سازنده ترین کلمه" گذشت" است... آن را تمرین کن



پر معنی ترین کلمه" ما" است... آن را بکار ببند



عمیق ترین کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه



بی رحم ترین کلمه "تنفر" است... از بین ببرش

سرکش ترین کلمه "هوس" است... با آن بازی نکن

خودخواهانه ترین کلمه" من" است... از آن حذر کن

ناپایدارترین کلمه "خشم" است... آن را فرو ببر


بازدارنده ترین کلمه "ترس" است... با آن مقابله کن


با نشاط ترین کلمه "کار" است... به آن بپرداز

پوچ ترین کلمه "طمع" است... آن را بکش


سازنده ترین کلمه "صبر" است... برای داشتنش دعا کن

روشن ترین کلمه "امید" است... به آن امیدوار باش



ضعیف ترین کلمه "حسرت" است... آن را نخور



تواناترین کلمه "دانش" است... آن را فراگیر



محکم ترین کلمه "پشتکار" است... آن را داشته باش



سمی ترین کلمه "غرور" است... بشکنش


سست ترین کلمه "شانس" است... به امید آن نباش

بی احساس ترین کلمه "بی تفاوتی" است... مراقب آن باش

دوستانه ترین کلمه "رفاقت" است... از آن سوءاستفاده نکن

زیباترین کلمه "راستی" است... با آن روراست باش

زشت ترین کلمه "دورویی" است... یک رنگ باش

ویرانگرترین کلمه "تمسخر" است... دوست داری با تو چنین کنند؟

موقرترین کلمه "احترام" است... برایش ارزش قائل شو

آرام ترین کلمه "آرامش" است... به آن برس

عاقلانه ترین کلمه "احتیاط" است... حواست را جمع کن

دست و پاگیرترین کلمه "محدودیت" است... اجازه نده مانع پیشرفتت بشود

سخت ترین کلمه "غیرممکن" است... وجود ندارد

مخرب ترین کلمه "شتابزدگی" است... مواظب پل های پشت سرت باش

تاریک ترین کلمه "نادانی" است... آن را با نور علم روشن کن

کشنده ترین کلمه "اضطراب" است... آن را نادیده بگیر

صبورترین کلمه "انتظار" است... منتظرش باش

بی ارزش ترین کلمه "انتقام" است... بگذار و بگذر
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اخیرا در یکی از مناطق جنوب شرقی عربی ( عربستان ) کاوشگران گاز بقایای اسکلت انسانهایی را در اندازه خارق العاده پیدا کردند.




بیابان مورد نظر را یک چهام خالی یا به عربی ربع الخالی می نامند .( به این معنی که اگر شبه جزیره ی عربستان را به چهار بخش قسمت کنیم ، یک چهارم آنرااین بیابان شامل می شود .) کشف مذکور را گروه کاوشگر آرامکو انجام داده است . در قرآن کریم خداوند می فرماید مردم خارق العاده ایی را خلق کرده که تا به حال مانند آن را خلق نکرده است .




این مردم قوم عاد نامیده می شدند که برای آنها پیامبری به نام هود فرستاده شد . آنهاخیلی بلند،بزرگ ،وخیلی نیرومند بودند. چنان بودندکه می توانستند بازوهایشان اطراف یک تنه درخت بگذارندوآن راازریشه بکنند تعدادی از این مردم قدرت خود را علیه خداوند و پیامبر او صرف کردند و خداوند همه آنها را که پا را از فرمان خدا فراتر نهاده بودند، گرد آورد در نتیجه به دلیل نافرمانی ،‌ خداوند آنها را نابودساخت، آیا این جسدها متعلق به قوم عاد است؟
الله اعلم














منبع
Giant Human Skeleton Found in Arabian Desert - Urban Legends
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"شهادت آب " 
خداوند مي‌فرمايد هرآن چه در زمين و آسمان است مرا تسبيح مي‌كند. تا به حال از خود پرسيده‌ايد اين جمله چه معنايي دارد؟
هر ذره‌اي در عالم هستي داراي ادراك و درك و فهم و شعور است. همه ذرات عالم هوشمندانه در مقابل خداي خودشان تعظيم و تسبيح مي‌كنند. همه ذرات هستي در محضر خدا هستند و تعبد در مقابل خدا دارند. همه ذرات هستي در ازاي تك تك اتفاقاتي كه در عالم اتفاق مي‌افتد از خودشان واكنش نشان مي‌دهند. و اين فقط من و شما نيستم كه هوشمندانه رفتار مي‌كنيم.
آب يكي از اينهاست. آب خوب و بد را مي‌فهمد. آب زشت و زيبا را مي‌فهمد. آب دعا را مي‌فهمد. آب اهانت و فحش را مي‌فهمد. آب تفاوت قائل است بين فكر مثبت و فكر منفي. آب تفاوت قائل است بين نوشته مثبت و نوشته منفي. آب تفاوت قائل است بين رفتار خوب و رفتار بد. و براي همه اين به صورت هوشمندانه واكنش نشان مي‌دهد.
آب پيام بسيار مهمي براي ما دارد. آب به ما مي‌گويد كه نگاهي عميق‌تر به خود بيندازيم. وقتي از نگاه آب به خود مي‌نگريم، اين پيام به نحوي شگفت‌آور شفاف و واضح مي‌شود. ما مي‌دانيم كه زندگي انسان به طور مستقيم با كيفيت آب هم در درون و هم در اطراف ما ارتباط دارد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 9 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانستنیها و مطالب خواندنی (21)

اعتياد به قورباغه!
قورباغه ها براي مسموم كردن طعمه يا صياد خود ماده اي را از بزاق خود ترشح مي كنند و به صورت طعمه يا صياد مي پاشند. اين مواد كه حالت تخديركننده نيز دارند، در پوست آن ها نيز وجود دارد و لذا حيواني كه به خوردن آنها اقدام مي كند، منگ و مست مي شود و توهم پيدا مي كند. معاون آموزشي مركز ملي مطالعات اعتياد نسبت به سوء مصرف نوعي قورباغه كه برخي موارد، در كشور نيز مشاهده شده هشدار داد.
دكتر آذرخش مكري در گفتگو با ايسنا در پاسخ به اين كه چه اقداماتي در راستاي برخورد علمي و آگاهانه با سوء مصرف اعتيادآورهاي جديد در كشور مورد نياز است عنوان كرد:
هر ماده اي كه ممكن است سوء مصرف داشته باشد، بايد روش درماني و پيشگيري از اعتياد به آن نيز در كشور وجود داشته باشد. وي در راستاي توضيح بيشتر گفته خود افزود:
شايد قابل باور نباشد اما نوعي از قورباغه هم وجود دارد كه مي توان آن ها را سوء مصرف كرد: بدين گونه كه آنها را مي توان پرورش داد و وقتي بزرگ شدند پوست آن را كند، خشك كرد، در سيگار گذاشت و دود كرد و به «سوء مصرف قورباغه» معتاد شد.
معاون آموزشي مركز ملي مطالعات افزود: اين قورباغه ها براي مسموم كردن طعمه يا صياد خود ماده اي را از بزاق خود ترشح مي كنند و به صورت طعمه يا صياد مي پاشند، كه اين مواد كه حالت تخديركننده نيز دارند، در پوست آن ها نيز وجود دارد و لذا حيواني كه به خوردن آنها اقدام مي كند، منگ و مست مي شود و توهم پيدا مي كند. وي با استناد به اين توضيحات به برخي اعتقادات نادرست مبني بر اين كه «پرداختن زياد به مساله اعتياد به برخي مواد در افكار عمومي موجب ايجاد وحشت و سياه نمايي است» اشاره و تاكيد كرد:
وجود سوء مصرف قورباغه به اين معني نيست كه قورباغه كشور را فرا گرفته است، بلكه به اين معني است كه ما حتي براي پيشگيري از سوء مصرف موادي از اين نوع نيز بايد آماده باشيم و آن ها را بشناسيم تا بتوانيم درمان اعتياد به آنها را نيز عملي كنيم.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 8 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داستانهای کوتاه و حکایات آموزنده (8)

درخشش کاذب
یک روز صبح همراه با یک دوست آرژانتینی در صحرای موجاوه قدم می زدیم، که چیزی را دیدیم که در افق می درخشید هرچند قصد داشتیم به یک دره برویم مسیرمان را عوض کردیم تا ببینیم آن درخشش از چیست. تقریبا یک ساعت در زیر آفتابی که مدام گرم تر می شدد راه افتادیم، و تنها هنگامی که به آن رسیدیم، فهمیدیم چیست. یک بطری آبجو بود، خالی. شاید از چند سال پیش در آن جا افتاده بود. غبار صحرایی درونش متبلور شده بود. از آن جا که صحرا بسیار گرمتر از یک ساعت قبل شده بود، تصمیم گرفتیم دیگر به سمت دره نرویم. به هنگام بازگشت فکر کردم چند بار به خاطر درخشش کاذب چیزی، از پیرامون راه خود باز مانده ایم؟
اما باز فکر کردم اگر به سمت آن بطری نمی رفتیم چه طور می فهمیدیم فقط درخششی کاذب است

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 8 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیا می دانید که (8)

* تعداد گلبولهاى سفيد در بدن يک انسان بالغ به 35 ميليارد مي رسد.

* قلب در هر روز تقريبا 18 هزار ليتر خون در بدن به جريان مي اندازد.

* بهترين رساناى برق نقره است، ولي به علت گراني نقره از مس استفاده مي شود.

* مايع سفيدي که بنام چرک زخم در اطراف جراحت جمع مي شود، لاشه گلبولهاى سفيدند.

* فاصله خورشيد از زمين 150 ميليون کليومتر است.

* قديميترين شراب یافت شده، قدمتش از 3000 سال بيشتر است.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
ادامه مطلب
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 8 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طالع (8)

آبان، 23 اکتبر تا 21 نوامبر (عقرب)
عقرب نشانه اي آبي است و تحت سلطه سياره پلوتون به سر مي برد. متولد اين برج پر شور، خلاق و قوي است و از جذابيت فيزيكي ويژه اي بهره مند است . او مملو از عقايد متغير و احساسات پيچيده است و هميشه سعي دارد به كنه هر چيز پي برد. گاه كنترل انرژي فراوان او غير ممكن به نظر ميرسد و باعث بروز ويژگيهاي منفي اش همچون حسادت و وسواس فكري مي شود. مشكل اصلي او اين است كه اغلب ديگران حرف او را نمي فهمند و باعث ميشوند به خودش و ديگران شك كند. در واقع او خودش را به خوبي درك نمي كند و براي بيان ماهيت واقعي اش به مشكل بر مي خورد. او براي تخليه انرژي به يك راه فرار نياز دارد. متولد آبان براي جلوگيري از ركود و نيز به منظور تخليه انرژي، جسم و ذهنش بايد هميشه در حركت باشد. او شيفته بعد پنهاني زندگي است و مي تواند جراح،‌ دانشمند و يا روانشناس قابلي باشد. در انتخاب سهام و گرداندن يك معادله تجاري و مهم، مهارت خاصي دارد. سماجت و پافشاري او را به موقعيت شغلي قابل تحسيني مي رساند و او بايد از قدرتش به خوبي استفاده كند، در غير اينصورت دشمناني نيز براي خود مي تراشد كه از واژگون كردنش لذت زيادي مي برند. او به بر قراري ارتباطهاي دايمي علاقمند است. اما از آنجا كه به سختي با كسي صميمي ميشود، دوستان صميمي انگشت شماري دارد. اما همان تعداد كم نيز براي هميشه با او خواهند ماند. او طبيعتاً تند و جنجالي است و چنانچه خودش را به خوبي نشناسد، ماجراهاي رمانتيك نه چندان مطلوب به زندگي اش هجوم مي آورند و او را با افكار ناراحت كننده و حسادت زجر ميدهند. او وقتي كسي را بيابد كه طبيعت پيچيده و عجيبش را درك كند، آزاد است تا انرژي اش را براي اثبات ويژگيهاي روحش محبت بخشد و از اين راه تغييرات مثبتي در دنيا ايجاد كند.
زن متولد آبان آدم سردي است. آرامش بيش از حد برخي از اين زنهاي افسونگر، شما را جادو مي كند. حتي ممكن است آزار بدهد و سرگردان كند. زمان زيادي طول مي كشد تا بفهميد او به چه چيزي شبيه است. مطمئناً، او واقعاً همان دختر سرد و خوددار نمي تواند باشد. در واقع وظيفه شماست كه بفهميد او چيست. بيشتر زنان متولد آبان قشنگ، وسوسه انگيز و فريبا هستند. حتي زماني كه كاملاً ساكت هستند، چشمهاي آنها با صداي بلند با شما سخن مي گويد. آنها آنقدر جذاب هستند كه دوستان به دورشان جمع مي شوند. شما هم با انرژي جالب، مبهم و مرموز او گرفتار مي شويد. در واقع عشق در تمام عناصر وجودي دوشيزه متولد اين برج نفوذ كرده است. او با همه موضوعات احساساتي برخورد مي كند، از طريق آويزان كردن جورابتان روي بند گرفته تا مشكلات جهان سوم. ممكن است از آن دخترهايي باشد كه از نظر مردان خرفت است، اما اگر در قلبش جايي براي خود باز كنيد‌، براي هميشه آنجا جاي شماست. او در قبال كسي كه دوست دارد بسيار صادق و وفادار است. سعي كنيد بر يكي از اين دخترها غلبه كنيد تاب بينيد كه زندگي چگونه به روي شما لبخند مي زند. پيش از آنكه به خود غره شويد، فراموش نكنيد كه اگر پاي خود را از گليم تان درازتر كنيد، پشيمان خواهيد شد. هرگز فكر نكنيد كه مي توانید به او خيانت كنيد، چون با نگاهي زيركانه همه چيز را مي فهمد و چنان غيظ مي كند كه مجبور مي شويد همه چيز را پنهان كنيد. اگر با او درگير شويد، هرگز شما را نمي بخشد و فراموش نمي كند، او حتي در هشتاد سالگي هم از شما دلخور است. در آسمان فلكي او از متولدين نشانه هاي ديگر حسود، كينه توز و انتقام جو تر است. مراقب باشيد كه او را خشمگين و غضبناك نكنيد. وقتي مادر مي شود مثل ماده ببري است كه براي محافظت از بچه ها با چنگ و دندان مي جنگد. او مي تواند بسيار انحصار گر باشد و نگذارد كه بچه ها از چشمش دور شوند. مادرهاي خيلي منفي حتي نمي گذارند كه شخصيت بچه ها شكل بگيرد و اگر مراقب نباشند آشفتگي به بار خواهد آمد. از نظر دختران متولد اين برج فلسفه زندگي اين است كه اگر خداوند دري را از روي حكمت ببندد، در ديگري را از روي رحمت باز مي كند. اگر دختري مثبت و متولد آبان را انتخاب كنيد، روزهاي بسيار خوشي را با هم مي گذارنيد، او چه دوست شما باشد چه شريكتان، استواري غير منتظره اي از خود نشان مي دهد. در یک جمله می توان گفت که او بي نظير است.
مرد متولد آبان دارای جذابيت مغناطيسي خاصی است. جذابيت او سبب ميشود كه جهان از چرخش حول محور خود باز بايستد و در جهت مخالف بچرخد! او خيلي قوي است و كسي است كه همه، بويژه زنان تقريباً هر كاري برايش انجام مي دهند. بعضي از دخترها همه جا به دنبال او مي گردند. مردان متولد برج آبان رؤساي شركت، مؤسسه يا سازمانها هستند. او پوستي به رنگ سبزه تيره، مويي مشكي و چشماني سياه دارد. البته شايد كسي هم پيدا شود كه بور باشد. اما تعداد اين گروه در مقايسه با گروه قبل خيلي كم است. او حتي وقتي صورت خود را اصلاح مي كند، به نظر ميرسد كه چند روز است اصلاح نكرده است. او چشماني نافذ دارد، آن چنان كه اگر مستقيم به چشمهاي شما نگاه كند، آشفته خواهيد شد! اغلب زن و مرد متولد برج آبان با عينك ورزشي عجيب و غريب و يا لنزهاي آنچناني، چشمهاي خود را بيشتر به نمايش مي گذارند. خيلي ناراحت كننده است كه نوروز، او را لباس گرم و عينك آفتابي ببينيد. وي احتمالاً غذا هم زياد مي خورد و اضافه وزن پيدا مي كند، هرچند عميقاً مي خواهد خوش هيكل باشد. او در روابطش بسيار صادق است. به طور ايده ال زن ظريف و پر جنب و جوش متولد برج حوت (دوماهي) شريكي مناسب براي اوست، اگر همسر شما متولد برج آبان است بايد به او كاملاً اعتماد كنيد و حتي وقتي اشتباه مي كند، معتقد باشيد كه او درست مي گويد و اشتباه نكرده است. او به هيچ وجه نمي خواهد شما رقيب او باشيد. تا زماني كه بتواند حسادت خود را كنترل كند، پدر خوبي است. او بيش از ديگر مردان متولد برجهای تير و اسفند احساسات خود را نسبت به بچه ها نشان مي دهد. او با خوشحالي به شما اجازه مي دهد كه از نوزاد مراقبت كنيد. او مشغله ذهني را در روابطش دخالت مي دهد. قبول كنيد كه بيشتر متولدين برج آبان معني كامل آشفتگي و آشوب هستند. آنها اعتماد به نفس دارند و خود را چنان تشويق و ترغيب مي كنند كه حتماً بهت زده خواهيد شد و آرزو مي كنيد كه مثل او باشيد، عليرغم همه اينها او نگراني، ترس و اوهام زيادي دارد. فراموش نكنيد كه او آدمي جنجالي است!

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 8 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طالع (7)

مهر، 23 سپتامبر تا 22 اکتبر (ترازو، میزان)
ميزان، دلرباترين نشانه در طالع بيني است. متولد اين برج اجتماعي، همدل و دوست داشتني است و در زندگي فقط به لذت بردن، فكر مي كند. او دوستان ورزيده و ماهر زيادي دارد. مهمترين ويژگي او كه جستجوي تعادل و هماهنگي است، تحت تسلط بخش روحاني سياره ونوس است. ذوق و سليقه ی پرهزينه اش، آرزوي هميشگي او را براي زندگي لوكس و تراز اول كامل مي كند. او به هنر و موسيقي علاقمند است، اما ترجيح مي دهد تابلوي نقاشي بخرد و به اپرا برود، تا اينكه خودش اثري را خلق كند. گرچه بيشتر متولدين اين ماه واقعاً زيبا نيستند، اما جذاب و شيك ظاهر مي شوند. عليرغم نيازي كه به مردم دارد، كاملاً بي اعتنا، با تدبير و خونسرد عمل مي كند. او قادر است مذاكرات و معاملات پيچيده را به روشي غير شخصي و غير مستقيم حل و فصل كند. او بايد عالي زندگي كند، از سقوط و محيطهاي كثيف بيزار است و حتي جلد كتابي كه زرد و كهنه هم آزارش مي دهد. بنابراين دريافت حقوق هنگفت براي او امري ضروري است. مشاغلي مثل قضاوت و يا منصبهای رده بالا، براي او مناسب است، زيرا با قضاوت بين نظرات، رضايت ويژه ای كسب مي كند. مسلماً او اهل وقت تلف كردن نيست. او با تلاش بسيار كم، كار زيادي را به انجام مي رساند. برخي از كارفرمايان اين ويژگي را حمل بر تنبلي اش مي كنند و سعي مي كنند تا ساعت كار او را افزايش دهند. متولد مهر از نظارت ديگران بر كارش متنفر است و اگر كسي چنين عملي را مرتكب شود، روشهاي زيركانه اي را براي اعتراض را در پيش مي گيرد و با رئيس مستقيماً روبرو نمي شود و حتي دوست دارد به طرزي ساده لوحانه و ناشيانه و قدري ناپسند قضيه را حل كند. او بايد به خاطر بسپارد آنچه كه از نظر او زيركي است شايد به نظر مسئولين فريبكاري باشد. جايگاه شغلي منحصر به فرد و رده بالا براي با طبيعت اجتماعي او بسیار مناسب است. او در روابط با ديگران به بهترين نحو عمل مي كند. بواسطه جنايتهاي دروني اش، جذب هر كس كه بخواهد برايش آسان مي شود. گاه بدون آنكه آمادگي لازم و كامل را داشته باشد در موقعيت ازدواج با يك شريك رمانتيك قرار مي گيرد. شايد در قياس با متولدین ساير برجها، متولد اين برج كمي دچار تضاد باشد. اگرچه او دلرباست اما مي تواند در روابط خصوصي اش ناگهان به موجودي خودخواه تبديل شود. او بايد با كسي پيوند زناشويي ببندد كه از هر حيث مستقل بوده و زندگي اش فقط به خودش متعلق باشد. او وقتي عاشق ميشود بايد فراموش نكند كه فقط زندگي لوكس و پر زرق و برق را مي پسندد.
زن متولد مهر مثل هلويي است كه روي دو پا راه مي رود. برخي از متولدين مهر آنقدر زيبا هستند كه نفس آدم بند مي آيد. البته شايد روزي عجوزه اي پير، مخوف و عجيب و غريب هم در بين آنها پيدا كنيد، البته شك نكنيد او هم فكر مي كند كه زيباست. دختران متولد اين برج، قشنگترين دختران در كهكشان راه شيري هستند. آنها طبيعت زيبايي دارند. دختر متولد برج مهر طوري لباس مي پوشد كه هم چيز با هم بخواند. او شيك است، حتي اگر شلوار جين كهنه اي بپوشد، مطمئن باشيد كه تميز است و به پليور يا تي شرتي كه مي پوشيده، مي آيد. او شيفته مد است تا جايي كه گاهي طراح لباس مي شود. او از مصاحبت ديگران لذت مي برد و ندرتاً زمان زيادي را به تنهايي مي گذارند. اگر تنها زندگي كند (كه دور از انتظار است) دوستان زيادي دور و برش دارد. او از جهاتي به زن متولد مرداد شبيه است. زن متولد مهر مي خواهد تا جايي كه ممكن است با كمترين زحمت، از ميهمانها به بهترين نحو پذيرايي كند. او حتي بيسكويت را در ظروف لوكس سرو مي كند. اگر روزي با دختري روبرو شويد كه بوي خوب شيريني مي دهد مطمئن باشيد كه متولد برج مهر است. او عاشق بوي شيريني است. اگر مي خواهيد به قلب او راه پیدا كنيد، يك شيشه عطر و يك دسته گل به او هديه دهيد. فراموش نكنيد كه رنگ گلبرگها با رنگ بسته ی عطر جور باشد. او از هماهنگي رنگها لذت مي برد. اين دختر معمولاً يك دسته گل نزديك سوراخ بيني اش مي گيرد. اگر روزي او را با كثيف ترين و ژوليده ترين لباس ها ديديد، بدانيد كه او حتماً دچار بحران شده است، مگر آنكه هميشه همينطور باشد. مشكل اصلي او بگو مگو با شريك زندگي است. زن متولد اين برج ذاتاً مادر نيست، هرچند كه بيشترين تلاشش را مي كند. با اين همه او مادري است كه يك دفعه ناپديد مي شود. زن مهر بايد ياد بگيرد كه مهر و محبت را از خانه شروع كند. در مواقع نادر كه در خانه به سر مي برد مادري دوست داشتني است. وقتي بچه ها زبان باز مي كنند، خوشحال تر مي شود. او بچه ها را از سنين پايين با كتاب آشنا كرده و از ذهن آنها ذهني خلاق مي سازد. وي بهترين لباسها را به تن خود و بچه ها مي كند. بو مهمترين چيز مورد توجه اوست، حتي بوي بد نوزاد هم او را اذيت مي كند و مجبور مي شود نزديك لگن بچه دستگاه تهويه هوا كار بگذارد.
مرد متولد مهر واقعاً مار خوش خط و خالي است، اما معمولاً به بهترين روش ممكن، رفتار مي كند. مرد متولد برج مهر مثل شواليه اي است كه در زره مي درخشد و با اسب سفيد جنگي، دوشيزه هاي گرفتار مخمصه را نجات مي دهد. او حتي در قرن بيست و يك هم رنگ و بوي عشق مؤدبانه را فراموش نكرده است. اگر ببيند عجوزه اي، دوشيزه اي را تهديد مي كند، مي داند چه كار كند. البته مطمئن باشيد که فرار نخواهد كرد. او جذاب و استثنايي به نظر مي رسد و كلكسيوني از ادكلن و عطر دارد. به يك مرد متولد برج مهر كه مي شناسيد، فكر كنيد. آيا زيادي شيك و ظريف نيست؟ اين مرد دوست داشتني، سياستمدار بزرگي است. او از ناراحت كردن ديگران متنفر است. در واقع او طوري رفتار مي كند كه ثابت كند، زمان احترام به بانوان (شواليه گري) به پايان نرسيده است. وي كسي است كه در اتوبوس و مترو بلند مي شود تا شما بنشينيد. او خيلي با نزاكت است. اگر با اين شواليه مهربان ازدواج كنيد، گرچه از نظر شما هميشه جذاب خواهد ماند، اما به شكلي محسور كننده با همه دوشيزه ها مؤدبانه رفتار مي كند. او بي وفا نيست، فقط نمي تواند هيچ صورت زيبايي را ناديده بگيرد. جزو لاينكف وجودي او اين است كه مي خواهد زيبا و جذاب به نظر برسد. اگر پول داشته باشد لباسهاي سفارشي و پيراهنهای ابريشمي از جنس عالي مي پوشد. نه به اين دليل كه آنها نشانه موقعيت اجتماعي هستند، بلكه او كسي است كه عاشق بهترين ها است. از آن جا كه عنصر وجودي او هواست احساسات او بيشتر از ذهنش سرچشمه مي گيرد تا از قلبش. او فكر مي كند چون ستاره اش ونوس است، پس سراپا عشق و شور است و نمي خواهد بپذيرد كه گاهي رفتار سردي دارد. مردان مثبت متولد برج مهر جذاب هستند ولي مردان منفي مي توانند، نامرتب، كثيف، بي ادب، هرزه و نفرت انگيز باشند. پدر متولد مهر فداكار است. وي به نوازد علاقه زيادي ندارد چون دايماً بايد تر و خشك شود. اما وقتي آنقدر بزرگ شود كه زبان باز كند، مورد علاقه او خواهد بود. راستي يادتان نرود شايد او وقت زيادي را به بچه اختصاص ندهد و ترجيح دهد به جاي بازي با بچه، يك دست گلف يا تنيس بازي كند.

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 8 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com