▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

استدلال حسین موسویان درباره خطرناک بودن حمله نظامی به ایران




سید حسین موسویان طی یک سخنرانی در دانشگاه فلوریدای جنوبی south Florida اظهارات اخیر برخی از سیاستمداران تندرو سنا و کنگره آمریکا درمورد حمله نظامی به ایران را خطرناک خواند.


به گزارش خبرآنلاین معاون پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: درصورت چنین اقدام ناشیانهای، منافع آمریکا در سطح منطقه و جهان به خطر خواهد افتاد.
حسین موسویان سخنگوی پیشین پرونده هسته ای ایران طی سخنرانی خود در دانشگاه فلوریدای جنوبی با ارائه 20 مورد از عواقب منفی گزینه نظامی به ایران، طرافداران حمله نظامی به ایران را از ادامه این تفکر خطرناک بر حذر داشت.وی عواقب منفی سناریوی جنگ را برشمرد:
مهم ترین بخش های سخنرانی وی را در ادامه بخوانید:
1-درصورت اقدام یکجانبه اسرائیل در حمله نظامی به ایران، آمریکا بعنوان مسول این اقدام شناخته و مورد حملات تلافی جویانه ایران قرار خواهد گرفت.
2- درحالیکه آمریکا خود را برای خروج از این دو کشور آماده میکند، ایران شرایط را برای آمریکا در عراق و افغانستان فوقالعاده دشوارتر خواهد نمود.
3- آمریکا میتواند جنگ را شروع کند اما نخواهد توانست آن را تمام کند زیرا دامنه جنگ فراتر از منطقه خلیج فارس و خاورمیانه خواهد رفت.ایران از سرمایههای قابل توجهی در خاورمیانه برخوردار است. درصورت هرگونه حمله نظامی، اسرائیل مورد حمله موشکی ایران قرار خواهد گرفت و تاسیسات و مراکز آمریکایی در خاورمیانه مورد حملات تلافی جویانه ایران قرار خواهد گرفت.
4- حمله نظامی، موجب شکاف و اختلاف نظر روسیه، چین و کشورهای عضو غیرمتعهدها و حتی برخیاز کشورهای اروپایی با آمریکا خواهد شد. مشابه وضعیتی که هنگام حمله نظامی آمریکا به عراق مشاهد شد.
5- کشتیها و ناوهای آمریکا در خلیج فارس مورد حملات موشکی و قایقهای تندرو ایران قرار گرفته و تنگه استراتژیک هرمز بسته خواهد شد. بدین ترتیب علاوه بر خسارت سنگین انسانی به نیروهای نظامی آمریکا، قیمت نفت تا مرز 200 الی 300 دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت.
6- ایران و سوریه دارای معاهده همکاریهای مشترک دفاعی در مقابل تهدیدات خارجی هستند. سوریه در چنین شرایطی از ایران حمایت خواهد کرد.
7- چین، ژاپن و کره جنوبی درحد بالایی به انرژی خلیج فارس وابسته هستند. در چنین شرایطی منافع حیاتی اقتصادی و صنعتی آنها مورد مخاطره قرار خواهد گرفت. چین برای تامین آینده انرژی خود بالغ بر 70 میلیارد دلار قرارداد با ایران امضا کرده است. ذخایر ارزی چین و ژاپن و کره جنوبی بالغ بر 3000 میلیارد دلار است که اهرم برتری آنها در مقایسه با آمریکاست. طبیعی است که آنها درچنین شرایطی از منافع حیاتی خود دفاع کنند. آزادسازی قسمتی از این ذخایر میتواند اقتصادی آمریکا را با مشکلات جدید مواجه سازد.
8- آقای اوباما، با دستورکار بهبود روابط با کشورهای اسلامی، درصدد بازسازی روابط آمریکا با جهان اسلام است. هرگونه حمله نظامی به ایران موجب وخیم شدن روابط آمریکا با کل جهان اسلام خواهد شد.
9- با روی کار آمدن آقای اوباما، مقداری از فضای ضدآمریکایی در جهان اسلام و سایر کشورهای جهان کاسته شدهاست. حمله نظامی به ایران، قطعا احساسات و فضای ضد آمریکایی در جهان اسلام و بسیاری از کشورهای دیگر را تشدید خواهد کرد.
10- هرگونه حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران، شانس بهبود روابط ایران و آمریکا را بطور کامل از بین خواهد برد. دو نامه رسمی آقای احمدینژاد به روسای جمهوری قبلی و فعلی آمریکا؛ تبادل نامه رسمی بین اوباما و مقام رهبری ایران؛ و همچنین دیدار سطحبالای معاون وزرایخارجه آمریکا با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درسال گذشته تا حدی شانس بهبود روابط را زنده کرده است.
11- ایران از توانمندی بالایی دربین نهضتهای آزادیبخش برخوردار است. درصورت حمله، آمریکا باید آمادگی اقدامات نهضتهای آزادیبخش جهان را داشته باشد. البته در چنین شرایطی، یک فرصت طلایی برای القاعده بوجود خواهد آمد که با استفاده از فضای ضد آمریکایی در جهان اسلام، اقدام به جذب گسترده نیرو نموده و حملات تروریستی خود علیه آمریکا را جان تازهای ببخشد. درحالیکه القاعده دشمن مشترک آمریکا و ایران است.
12- خشم عموی ملت ایران از حمله نظامی، موجب تقویت گرایشهای افراطی در ایران خواهد شد و سیاستهای اعتدالی در ایران به انزوای کامل خواهد رفت.
13- من اطمینان دارم که ایران بدنبال بمب هستهای نیست. لاکن توانمندی در تکنولوژی صلحآمیز هستهای را جدی دنبال میکند. هرگونه حمله نظامی به ایران، ممکن است فضا را برای اقناع عمومی در زمینه ضرورت دسترسی به بمب هستهای برای دفاع از کشور، فراهم کند.
14- حمله نظامی به ایران، پروسه صلح خاورمیانه را بطور کامل به محاق خواهد کشید. حملات تلافی جویانه حزبالله، حماس، و جهاداسلامی علیه اسرائیل، پرونده پروسه صلح را بطور کامل خواهد بست.
15- حتی روابط اسرائیل و آمریکا در داخل آمریکا زیر سوال خواهد رفت. بهایسنگین آمریکا در مقابله نظامی با ایران، موجب ایجاد اختلاف در رهبران جمهوریخواه و دمکرات درمورد سطح حمایت از اسرائیل خواهد شد.
16- درصورت حمله به ایران اروپا و بسیاری از کشورها به نفت و گاز روسیه وابستگی بیشتری پیدا خواهند کرد. درحالیکه منافع اروپا ایجاب میکند که منابع انرژی خود را متنوع کند.
17- تحولات لبنان،تونس،عراق،مصر،یمن و اردن کفه بالانس قدرت و نفوذ را به نفع ایران و به ضرر آمریکا تغییرمیدهد.هر گونه حمله نظامی این روند را تسریع و آمریکا بازنده ای قمار خطرناک خواهد بود.
18- انزوای اسرائیل بیشتر از پیش گسترش خواهدیافت و حتی برخیاز کشورها درآستانه قطع روابط با تلآویو قرار خواهند گرفت. چنین شرایطی برای آمریکا هم میتواند متصور باشد.
19- آمریکا در سختترین دوران کسربودجه تاریخ خود بسر میبرد. هزینههای آمریکا در جنگ عراق تا کنون به 800 میلیارد دلار رسیده و هنوز هم سالانه حدود 100 میلیارد دلار باید هزینه کند. بودجه آمریکا توان یک جنگ سوم را ندارد. درصورت وقوع جنگ سوم اقتصاد آمریکا به سمت ورشکستگی خواهد رفت.
20- و نهایتا" ایران در چنین وضعیتی روابط خود را با آژانس قطع خواهد کرد، بازرسهای آژانس را از کشور بیرون خواهدکرد، از معاهده NPT خارج خواهد شد و مذاکرات با 1+5 نیز کاملا منتفی خواهد گردید.
به گزارش خبرآنلاین، حسین موسویان در سخنرانی اش به اظهارات اخیر برخی از سیاستمداران آمریکا که در ادامه می آید اشاره کرده است:
سناتور گراهام (senator Graham) از رهبران جمهوریخواه سنای آمریکا پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره در آبان ماه گذشته از دولت خواست طی یک اقدام جسورانه، نیرویدریایی و هوایی ایران را مورد هدف قرار داده و آنچنان ضربهای به نیروهای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران وارد کند که توان عکسالعمل نداشته باشند.
جو لیبرمن Jo Liberman)) از رهبران کنگره آمریکا نیز پس از پیروزی اخیر جمهوریخواهان در انتخابات کنگره، پیشنهاد تصویب قطعنامه حمله نظامی به ایران در کنگره آمریکا را مطرح و گفت درصورتی که تحریمها موثر واقع نشود، باید این گزینه در دستور کار کنگره قرار گیرد.
استیفان هادلی (Stephen Hadley) مشاورامنیت ملی جورج بوش رئیسجمهوری سابق آمریکا نیز در مقالهای که اخیرا توسط موسسه مطالعاتی سیاست خاورنزدیک واشنگتن به چاپ رسیده، پیشنهاد کرد که چنانچه تحریم تا چهار ماهه اول 2011 (اواخر سال 1389) موثر واقع نشود، گزینه حمله نظامی باید در دستور کار قرار گیرد.
 


......................................... ............................................. ............................................... ........................................
.............................................. .................................

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: یک شنبه 5 / 1 / 1390برچسب:ایران,جنگ,حمله آمریکا,دلایل مخالفت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com