▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

وقتي آنتي‌بيوتيك‌ عصباني مي‌شود!!!


دلتان مي‌خواهد‌ پيشگويي كنيم؟ شما بالاخره امسال يا سال آينده يا سال بعد، به يكي از انواع آنتي‌بيوتيك‌ها نياز پيدا مي‌كنيد، ردخور هم ندارد! اما اگر كارتان به آنتي‌بيوتيك‌ها افتاد مراقب باشيد، چون آنها جزو كج خلق‌‌ترين داروها هستند! مي‌پرسيد چرا؟ اين دارو‌ها اگر چه مي‌توانند مفيد باشند اما اگر اوقات شان تلخ شود عليه بدنتان قيام كنند.





يكي از مهم‌ترين نكات در زمان مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها نوع رژيم غذايي شماست كه نامناسب بودنش ممكن است اثرگذاري اين آنها را كم كند.
با توجه به پيشگويي ابتداي اين گزارش شما دير يا زود به دستور غذايي مناسب در زمان مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها نياز پيدا مي‌كنيد و به همين دليل ما قصد داريم در اين زمينه برايتان توضيح دهيم اما پيش از آن بايد نكاتي مهم درباره آنتي‌بيوتيك‌ها را بدانيد.
آنتي‌بيوتيك‌ها مواد شيميايي هستند كه از برخي انواع ميكروارگانيسم‌ها (موجودات زنده ذره‌بيني مانند قارچ‌هاي ميكروسكوپي و باكتري‌ها) گرفته مي‌شوند و از برخي انواع آن براي درمان بيماري‌ها استفاده مي‌شود، البته برخي از انواع آنتي‌بيوتيك‌ها هم مي‌توانند به شكل جدي ضرر داشته باشند و حتي ميكروب‌هاي مفيد بدن را كه وجودشان براي جذب مواد مغذي كليدي و ويتامين‌هاي B و K ضروري است، نابود كنند. در ضمن برخي بيماران به آنتي‌بيوتيك‌ها حساسيت دارند كه در اين صورت حتما بايد موضوع را به پزشك معالج‌شان اطلاع دهند.
آنتي‌بيوتيك‌ها از آن دست داروهايي هستند كه نبايد خودسرانه مصرف شوند، چرا كه مصرف نامناسب يا بيش از حد نياز آنها باعث مقاومت بدن در برابرشان مي‌شود و به اين ترتيب آنها ديگر نمي‌توانند عفونت بدن را از بين ببرند. از عوارض اين داروها مي‌توان به كم شدن تاثير قرص‌هاي ضد بارداري و بروز حساسيت به داروها يا غذاهاي خاص اشاره كرد. آنتي‌بيوتيك‌ها براي بيماري‌هاي ويروسي تجويز نمي‌شوند و به هيچ وجه نبايد به ميزان زياد تجويز شوند.


از پزشكتان سوال كنيد
آنتي‌بيوتيك‌ها آنقدر اهميت دارند كه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره آنها به مردم هشدار داده است و ضمن آن كه مردم را از مصرف خودسرانه اين نوع داروها بر حذر مي‌دارد، مي گويد : در صورتي كه پزشك براي شما آنتي‌بيوتيك تجويز كند، بايد مجموعه‌اي از سوالات را با او مطرح كنيد.
براي مثال شما حق داريد از او بپرسيد چرا برايتان آنتي‌بيوتيك تجويز كرده است؟ از مصرف اين دارو چه نتيجه‌اي مي‌گيريد؟ دقيقا چه طور و چه زماني بايد مصرفش كنيد مثلا همراه غذا يا پس از آن و...؟ چه ميزان از آن را مصرف كنيد؟ تا چه زماني بايد از آن استفاده كنيد مثلا اگر بيماري شما بهبود پيدا كرد هم بايد به مصرف ادامه بدهيد يا استفاده از دارو را متوقف كنيد؟ آيا امكان دارد به دارو حساسيت داشته باشيد و از آن بي‌اطلاع باشيد؟



رژيم غذايي را در زمان مصرف جدي بگيريد
اگر يادتان باشد گفتيم كه در زمان مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها بايد به رژيم غذايي‌تان دقت كنيد. در اين زمينه ايسنا گزارش مي‌دهد كه پزشكان معتقدند نوع غذايي كه مي‌خوريم بر نحوه عملكرد و تاثير آنتي‌بيوتيك‌ها اثر دارد. بر اساس اين گزارش رژيم غذايي در اين زمان بايد با مصرف مولتي ويتامين‌ها همراه شود و سرشار از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه باشد.
كارشناسان و پزشكان آمريكا در مقاله‌اي علمي توصيه كرده‌اند در صورت تجويز آنتي‌بيوتيك بخصوص به كودكان بهتر است مواد غذايي پروبيوتيك؛ مثل ماست پروبيوتيك را به رژيم آنها اضافه كنيد. پروبيوتيك‌ها كه نوع خاصي از باكتري‌ها هستند اسهال ناشي از مصرف آنتي‌بيوتيك را درمان مي‌كنند. در صورت تجويز آنتي‌بيوتيك مراقب آهن و كلسيم باشيد.
غذاهاي حاوي اين دو ماده مغذي را با آنتي‌بيوتيك به كودك ندهيد، چون توانايي بدن در جذب انواع خاصي از آنتي‌بيوتيك را دچار اختلال مي‌كنند. در اين مورد توجه داشته باشيد زمان دقيق مصرف آنتي‌بيوتيك واقعا حائز اهميت است. يعني اگر ناچار هستيد به كودكتان كلسيم، آهن يا مولتي ويتامين بدهيد حداقل سه ساعت قبل از زمان خوردن دارو اين كار را انجام دهيد تا پس از آن فرصت كافي براي جذب دارو وجود داشته باشد.
همچنين خوردن سوپ همراه با آنتي‌بيوتيك بهترين گزينه غذايي است اما در عوض مصرف غذاهاي اسيدي مثل آبميوه‌هاي مركبات و نوشيدني‌هاي گازدار و آماده، شكلات، آنتي‌اسيدها و سس كچاپ كه حاوي گوجه‌فرنگي است را كاهش دهيد.
در صورت تجويز آنتي‌بيوتيك براي كودك به جز ماست از دادن ساير فرآورده‌هاي لبني به كودك خودداري كنيد. علاوه بر اينها خوردن تخمه كدو كه غني از عنصر روي است در اين مواقع توصيه مي‌شود. روي طول دوره فعاليت ويروس‌هاي سرماخوردگي را كاهش مي‌ دهد.




جام جم آنلاين
 



......................................... ............................................. ............................................... ........................................
.............................................. .................................

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: 21 / 9 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com